نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

8. تير 1398 - 17:37   |   کد مطلب: 26988
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهید بهشتی ویژگی‌های زیادی داشت که برجسته بود و یکی از مهم‌ترین آن‌ها این بود که این شهید والامقام متفکری سازمان بخش و سازمان دهنده بود قدرت سازمان‌دهی بالایی داشت.

به گزاش ملایری‌ها؛  حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در مراسم ویژه هفتم تیرماه و سرداران شهید ملایر در مسجد صفی این شهر ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت شهید بهشتی اظهار داشت:اکنون در کشور ما نیاز به شخصیتی همچون شهید بهشتی داریم.

وی با اشاره به نام‌گذاری ایام شهادت آیت‌الله بهشتی به نام هفته قوه قضاییه بیان کرد: این هفته فرصتی مناسب برای مرور عملکرد قوه قضاییه و تجلیل از خدمات آنان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با انتخاب آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس جدید قوه قضاییه امید است شاهد تحول اساسی در قوه قضاییه باشیم که عملکرد آن باعث افزایش اعتماد عمومی مملکت ما باشد.

وی با تسلیت شهادت امام صادق (ع) تصریح کرد: مذهب شیعه مدیون امام صادق(ع) است و هر چه که ما از این مذهب داریم از خدمات امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم گفت: با تلاش‌های این دو امام آنچه از پیامبر(ص) و ائمه هدی(ع) به آن‌ها رسیده بود به شاگردانشان آموزش دادند و آن‌ها نیز به ما اپن میراث گران‌بها را انتقال دادند.

وی تأکید کرد: اگر امام باقر و امام صادق(ع) نمی‌بودند و این درس‌ها را نمی‌دادند ابوحنیفه رئیس مذهب حنفیه و مالک ابن انس رئیس مذهب مالکی هم نبودند چراکه این دو از شاگردان امام باقر و امام صادق بودند و اگر امروزه‌های درستی در کتاب‌های این دو است از این دو امام(ع) است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افتخار ما این است که امام صادق به‌عنوان رئیس مذهب منتصب شده، این به معنای این نیست که امام ششم بنیان‌گذار مذهب شیعه بوده بلکه پیامبر اسلام(ص) بنیان‌گذار مذهب شیعه است.

وی افزود: آن‌کسی که دین را برای ما روایت کرده امیرالمؤمنین (ع) است و امام علی (ع) احادیثی که پیغمبر فرمودند همه را نوشت و کتابت کرد و کتابی نوشتند که به کتاب علی معروف شد که در دست ائمه هدی است.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم گفت: آنچه به دست ما رسیده مستقیم از اهل‌بیت پیامبر(ع) است تا زمانی که امام حسن عسگری شهید شدند، ائمه هدی مستقیم احادیث پیغمبر را روایت می‌کردند.

وی با اشاره به دلایل نام‌گذاری امام صادق(ع) به‌عنوان رئیس مذهب شیعه بیان کرد: دلیل این امر این بوده که در عصر امام صادق(ع) مذاهب شکل گرفتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ابوحنیفه، مالک ابن انس، امام شافعی امام‌های مذهب‌های سنی از شاگردان مستقیم صادق بودند و حتی احمد ابن حمبل شاگرد شاگرد ابوحنیفه است که شاگرد امام صادق بوده است.

وی گفت: امام صادق (ع) چهار هزار شاگرد داشت که ۸۰ درصد آن‌ها از اهل سنت بودند که در علوم مختلف همچون علم کلام، فقه و حتی شیمی امام(ع) شاگرد داشتند که ازجمله معروف‌ترین آن‌ها جابر ابن حیان است.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم با اشاره به اقدامات امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب بیان کرد: انقلاب به برکت امام خمینی(ره) پیروز شد و امام شخصیتی بود که از زمان آغاز غیبت صغری امام زمان(عج) باید او را بی‌نظیر دانست.

وی فقیه، فیلسوف، عارف، سیاست‌مدار، شاعر و مفسر قرآن را از مهم‌ترین ویژگی‌های امام خمینی(ره) دانست و بیان کرد: شهید بهشتی، شهید مطهری، آیت‌الله مهدوی کنی، شهید باهنر و شهید مفتح ازجمله بزرگانی است که شاگردان امام بودند که در پیروزی انقلاب نقش داشتند.

وی گفت: امام(ره) و شاگردانش یک مجموعه هماهنگ، هم خط و همراه بودند که بادم مسیحایی امام و حضور مردم درصحنه انقلاب را پیروز کردند.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم با اشاره به ویژگی‌های شهید بهشتی بیان کرد: شهید بهشتی ویژگی‌های زیادی داشت که برجسته بود و یکی از مهم‌ترین آن‌ها این بود که این شهید والامقام متفکری سازمان بخش و سازمان دهنده بود قدرت سازمان‌دهی بالایی داشت.

وی افزود: این شهید بزرگوار با زبانه‌ای مختلف آشنایی کامل داشت و خیلی‌ها تحت تأثیر بودند و که در دوران دانشجویی در آلمان مسجد هامبورگ بسیار تأثیرگذار بودند.

وی به ثمرات حرب جمهوری اشاره کرد و گفت: تا وقتی این حزب بود، رئیس‌جمهوری که پیشنهاد می‌شد د بهترین بود، وزرا و نمایندگانی که معرفی می‌کردند برجسته‌ترین‌ها بودند.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم افزود: از زمانی که این حزب که جمع شد کشور دچار سردرگمی شد که همچنان هم ادامه دارد و باید مثل حزب جمهوری اسلامی را داشته باشیم تا بتواند مسئله مدیریت کشور را که اساس مشکل کشور ماست را مدیریت کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اساس قانون اساسی را این شهید تدوین کرد و این شخصیت را دشمنان شناسایی کردند و نقشه شهادت وی را کشید.

وی افزود: با توجه به اثرگذاری این شهید والامقام در کشور با نقشه شیاطین آمریکایی و سازمان سیا با همراهی سرویس جاسوسی انگلستان و کمک موساد که ساواک ایران را بنا نهاد و اجرای سازمان منافقین این وی را به شهادت رساندند.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم با اشاره به مهم‌ترین اقدامات سازمان منافقین در کشور بیان کرد: سازمانی که الآن در پناه آمریکا هستند و با نمایندگان کنگره آمریکا راه دارند و پول هم به آن‌ها می‌دهند، ۱۷ هزار نفر را در ایران شهید کردند.

وی افزود: از شهید بهشتی گرفته تا شهید رجایی و باهنر و شهدای محراب و مردم کوچه و بازار تنها بخشی از جنایاتی است که منافقین در ایران انجام دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: کسانی ه دستشان به خون ۱۷ هزار نفر از بزرگ و کوچک نظام آلوده است اکنون مستقیم در خدمت امریکا و اسرائیل هستند و یکی از پایگاه‌های بزرگ آن‌ها در کشور آلبانی است.

وی حقوق بشر را دستمایه بازی کشورهای اروپایی و امریکا دانست و بیان کرد: شعار حقوق بشر یک‌سخن بیهوده است، بشر برای آن‌ها بشر اروپایی و آمریکایی است و مسلمان بشر نیست.

وی گفت: حقوق بشر یک شعار برای اینکه اگر کار آن‌ها و جاسوسانشان در کشوری گرفتار شد دم از حقوق بشر بزند مانند بحث جیسون رضایان اما ۱۷ هزارنفری که در ایران خونشان به‌ناحق ریخته شده است توسط حقوق بشر دیده نمی‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید به برگزاری جلسات این‌چنین برای بزرگداشت انقلاب بیان کرد: برگزاری این جلسات برای مرور انقلاب است تا تاریخ تکرار نشود.

وی تأکید کرد: دنیای استکبار به دنبال این است که آرمان‌های و فرهنگ انقلاب ما را عوض کن از طریق اینترنت شبکه‌های مجازی و حقیقی به دنبال این امر است و ما باید یادگاران انقلاب و دفاع قدس را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار