نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. تير 1398 - 23:35   |   کد مطلب: 26981
نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در بازدید عصر پنجشنبه «سیدحمید پورمحمدی» معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور از تعدادی واحدهای فرآوری کشمش و کارگاه های مبل و منبت ملایر خواستار رفع مشکلات تولید و صادرکنندگان کشمش این شهرستان شدند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در این بازدید اظهار داشت: صادرکنندگان کشمش این شهرستان درگیر مشکلات ارزی و سامانه نیما هستند که چالش‌هایی را برای فعالان این صنعت ایجاد کرده است.

محمد کاظمی افزود: در سفر امروز / ‏پنجشنبه / ‏‬ معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان همدان و شهرستان ملایر مقرر شد کارگروه‌های ویژه ای برای حل مشکلات صنعت کشمش، مبل و منبت و خیاطان این شهرستان در تهران تشکیل شود.

وی ادامه داد: در این کارگروه‌ها از صنعتگران مبل و منبت، فعالان صنعت کشمش و هنرمندان خیاط دعوت می‌شود تا مشکلات خود را در زمینه مسائل ارزی، بیمه، سرمایه در گردش و ارائه تسهیلات با نرخ بهره کم مطرح کنند و راهکارهای مهم بررسی و مطرح شود.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس دهم ابراز امیدواری کرد: با حل مشکلات این سه حوزه شاهد توسعه و رونق بیشتر صنعت مبل و منبت و بخش باغداری این شهرستان باشیم.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مشکلات این شهرستان در سه حوزه باغداری، صنایع دستی به ویژه مبل و منبت و حرفه مشاغل خانگی همچون خیاطی در نشستی با حضور معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور در استان همدان مطرح و دستورهای لازم صادر شد.

حجت الاسلام احد آزادیخواه بیان کرد: در این سه حوزه دستور داده شد مطالعه و کمک‌های بیشتری برای حل مشکلات فعالان این حوزه‌ها انجام شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه ملایر در حوزه‌های مختلف ابراز امیدواری کرد: با بارورسازی این مزیت‌ها و ویژگی‌ها، بخشی از مشکلات اشتغال جوانان ملایر به ویژه در حوزه‌های مبل و منبت، کشمش و خیاطی حل شود.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز اظهار داشت: ملایر باید از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود.

قدرت الله ولدی تاکید کرد: با ظرفیت های موجود در این شهرستان و توسعه بوم گردی، می توانیم مسافران و گردشگران زیادی را به ملایر هدایت کرده و شاهد توسعه صنعت گردشگری باشیم.

وی گفت: برای رشد و پیشرفت شتابان این شهرستان باید بر اساس سند راهبردی توسعه ملایر حرکت کنیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار