نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. تير 1398 - 6:27   |   کد مطلب: 26978
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: هنر صنعت مبل و منبت ملایر برای رشد و بالندگی در عرصه فراملی نیاز به حمایت دارد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت الاسلام احد آزادیخواه عصر چهارشنبه در جمع اعضای هیأت مدیره بازار مبل ملایر افزود: در همین ارتباط نگاه اداره امور مالیاتی این شهرستان به صنعت مبل و منبت حمایتی است و منبت کاران نگران پرداخت مالیات نباشند.

وی تاکید کرد: به دور از هر گونه تنگ نظری و سو استفاده، هر فرد ملایری باید برای رشد و توسعه این صنعت گام بردارد.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با مثبت ارزیابی کردن اقدامات برای ثبت جهانی منبت ملایر افزود: باید فضای بازدید بازرسان جهانی به گونه‌ای مهیا شود که کار دست منبت به خوبی دیده شده و شاهد مشارکت هر چه بیشتر زنان در این حوزه باشیم.

حجت الاسلام آزادیخواه افزایش کیفیت و توجه ویژه به درخواست مشتریان را یک ضرورت برشمرد و گفت: نگاهمان به صنعت مبل و منبت بازاریابی، درآمدزایی و اقتصادی است که در این صورت آینده ملایر تضمین شده است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰ هزار هنرمند به طور مستقیم در حرفه خیاطی و منبت، آن را ظرفیتی ویژه برای این شهرستان دانست و تاکید کرد: اختصاص ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات به هر واحد خیاطی و منبت، رونق این واحدها را به دنبال دارد.

حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: در همین رابطه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری به زودی به این شهرستان سفر می‌کند و در سفر یک روزه خود از کارگاه‌های خیاطی و منبت کاری ملایر بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار می‌گیرد.

وی از رئیس اداره امور مالیاتی این شهرستان درخواست کرد: با توجه به اینکه رشد و توسعه این صنعت نیاز به حمایت و کمک دارد، در زمینه پرداخت مالیات منبت کاران و فروشگاه‌های عرضه مبل و منبت مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

منبت کاران ملایر نگران مالیات نباشند

رئیس اداره امور مالیاتی ملایر نیز گفت: منبت کاران نگران پرداخت مالیات نباشند، چراکه نگاه ما به این صنعت حمایتی است.

فرشید حسنی افزود: موظف به حمایت از صنعت مبل و منبت هستیم و هر زمان منبت کاران و نمایشگاه‌های مبل و منبت نیاز به کمک داشته باشند، از طریق کاهش یا معافیت مالیاتی به آنها کمک می‌کنیم.

وی ملایر را دارای جاذبه‌های گردشگری بویژه در حوزه مبل و منبت دانست و بیان کرد: برای داشتن شهری پویا و فعال از این صنعت و هنرمندانی که کار دست انجام می‌دهند، حمایت می‌کنیم.

رئیس هیأت مدیره بازار مبل ملایر نیز با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و مشکل تهیه مواد اولیه گفت: با وجود این شرایط سخت برای منبت کاران، نمایشگاه داران و کارگاه‌های مبل و منبت ملایر مالیات در نظر گرفته شده است که درخواست کمک و حمایت کردیم.

یدالله کریمی با بیان اینکه طبق قانون صنایع دستی معاف از مالیات است تاکید کرد: صنعت مبل و منبت ملایر نیز از جمله صنایع دستی است که در زمینه پرداخت مالیات نیاز به حمایت ویژه دارد.

وی ادامه داد: این در حالیست که با وضعیت اقتصادی کنونی سودی نصیب منبت کاران و نمایشگاه داران شهر ملی منبت نمی‌شود که در این راستا مالیات این واحدها یا کاهش یابد و یا معاف از مالیات شوند.

رئیس هیأت مدیره بازار مبل ملایر با اشاره به اقدامات انجام شده برای ثبت جهانی منبت و تشکیل ۱۰ کارگروه ویژه برای ارتقای شاخص‌های شهر جهانی منبت بیان کرد: وظیفه هر کارگروه و دستگاه‌های مرتبط مشخص شده است و فرمانداری ملایر نیز به جد پیگیر این اقدامات است.

کریمی ادامه داد: با کمک شهرداری ملایر در حال طراحی ورودی بازار مبل هستیم و درختان خشک شهر نیز به شکل های مختلف منبت طراحی شده‌اند تا بتوانیم با استفاده از تمام توانمان عنوان شهر جهانی را کسب کنیم.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار