نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. تير 1398 - 20:30   |   کد مطلب: 26953
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان از انتقام جویی و سوءاستفاده خواستگار یک دختر ۲۰ ساله از تصاویر شخصی وی خبر داد.
 به گزارش ملایری‌ها؛ سرهنگ فیروز سرخوش نهاد در گفتگو با ایسنا، منطقه همدان، با اعلام این خبر اظهار کرد: چندی پیش با مراجعه‌ دختری ۲۰ ساله به پلیس فتا، او مدعی شد که فردی ناشناس در فضای مجازی اینستاگرام تصاویر شخصی وی را منتشر کرده است.
 
وی ادامه داد: پس از طرح شکایت از سوی شاکی و تشکیل پرونده،  شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت که با انجام اقدامات فنی و پلیسی پس از مدتی متهم شناسایی و مشخص شد که او خواستگار قبلی شاکی است.
 
سرخوش‌نهاد با اشاره به اینکه این فرد با انتشار تصاویر شخصی شاکی موجب هتک حیثیت و حرمت او شده است، عنوان کرد: پس از کسب اجازه از سوی مراجع قضایی و دستگیری متهم، این پسرجوان در جلسه بازجویی انگیزه خود را انتقام جویی از این دختر ۲۰ ساله اعلام کرد.
 
وی تصریح کرد: متهم در ابتدا برای آشنایی با شاکی در فضای مجازی تلگرام و اینستاگرام با یکدیگر ارتباط داشته و پس از خواستگاری و شنیدن جواب منفی از سوی دختر به دنبال انتقام جویی از او بوده است.
 
سرخوش نهاد با اشاره به اینکه برخلاف تمام توصیه و هشدارهای پلیس فتا در زمینه جلوگیری از انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی، همچنان پرونده های مشابه در رابطه با سوءاستفاده از تصاویر شخصی و انتشار آن بسیار بالا است، عنوان کرد: مهمترین اصل در استفاده از فضای مجازی آموزش سواد رسانه ای است.
 
رئیس پلیس فتای استان همدان در پایان توصیه کرد:  فضای مجازی بستری برای انتقام جویی نیست و برای جلوگیری از سوءاستفاده  برخی از افراد از اطلاعات و تصاویر خصوصی، شهروندان باید ابتدا سواد رسانه ای خود را افزایش داده و از انتشار تصاویر شخصی جلوگیری کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار