نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. تير 1398 - 20:26   |   کد مطلب: 26952
نماينده ولی فقيه در همدان بهترین تبلیغ برای قوه قضاییه را عملکرد آنها دانست و با بيان اينكه عدم آشنایی مردم با قانون یکی از مشکلات است گفت: اين موضوع باعث می‌شود برخی از مردم به راحتی رأی دادگاه را نپذيرند و در جواب آن تنها حق خود که شاید درست هم نباشد را طلب کنند.

 به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی صبح امروز در جمع مدیران و مسئولان دستگاه قضایی استان با تشکر از خدمات دستگاه قضا، قضاوت را از شئون ولایت عنوان کرد و افزود: همه افراد این موضوع را قبول دارند و آن را یک مساله اجتماعی می‌دانند چراکه قدرت لازمه ولایت است.

وی با بیان اینکه اگر اعمال قدرت نباشد کارها پیش نخواهد رفت ضمن اینکه این قدرت باید از نوع مثبت و در راه درست باشد گفت: قضاوت یک فن است نه صرفاً یک علم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: صرف اینکه فردی قانون را یاد بگیرد نمی‌توان گفت حتماً قاضی خوبی هم هست زیرا در این رشته افرادی که تجربه بیشتری دارند درصد موفقیت آنها بیشتر است.

وی با بیان اینکه در کنار قضاتی که فعالیت خود را تازه شروع کرده‌اند حضور افراد باتجربه نیز نیاز است  در ادامه گفت: در بعضی از مواقع قانون و اخلاق با هم در تعارض‌اند، قضات مجبور به حرکت در یک چارچوب خاصی هستند اما گاهی اوقات قاضی بین وجدان خود و قانون درگیر است که باید فکری برای این مشکل شود.

شعبانی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات اطمینان عرفی را اگر به عنوان حجت بپذیریم و به قضات اجازه‌ای در این زمینه داده شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد البته اگر علم قاصی جنبه شخصی داشته باشد قاضی نمی‌تواند از لحاظ قانونی رای صادر کند و خلاف قانون خواهد بود.

وی عدم آشنایی مردم با قانون را یکی از مشکلات موجود دانست و گفت: عدم تسلط به قانون باعث می‌شود برخی از مردم به راحتی رأی دادگاه را نپذیرند و در جواب آن تنها حق خود که شاید درست هم نباشد را طلب کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بهترین تبلیغ برای قوه قضاییه را عملکرد آنها دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد ارتباط با بدنه جامعه و اطلاع از مشکلات و حرف مردم گام مهمی در قوه قضاییه است که نشان از رشد این مجموعه دارد.

وی با بیان اینکه پیشرفت دستگاه قضا به معنای رشد در عدالت است و تأکید کرد: از زمان حضور آیت‌الله رئیسی در جایگاه ریاست قوه قضاییه شاهد اتفاقات خوبی بوده‌ایم.

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار