نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. خرداد 1398 - 21:07   |   کد مطلب: 26933
کارشناس مسائل سیاسی به نقشه های شوم دشمنان نظام از فتنه سال 88 تا 98 پرداخت و گفت: در سال جاری گرچه مشکلات معیشتی گریبان گیر مردم شده است و برخی از دولتمردان هم بدشان نمی آید که این مشکلات وجود داشته باشد ولی بزرگترین مانع و خطری که امنیت کشور، انقلاب و مردم را تهدید می کند ولنگاری پیش از حد فضای مجازی آن است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از نافع؛ فردا 29 خرداد است و به نوعی سالروز بیان خطبه های نماز جمعه تاریخی و وحدت بخش از سوی مقام معظم رهبری.

 

درست 10 سال پیش، در چنین روزهایی دشمنان نظام و انقلاب به هر دری زدند تا با بهره گیری از فریب خواص بی بصیرت و سکوت ساکتین آشوبی به پا کنند که به اصلاح کارشناسان سیاسی شاید آن را بتوان کودتای مخملی یا همان انقلاب رنگین نامید، آشوبی که تنها یک درایت از سوی مردی الهی می توانست با بصیرت بخشی آن را خاموش کند.

 

از فتنه 88 تا فتنه اقتصادی 98

و این رهبر معظم انقلاب بود که در هشت ماه فتنه در خطبه 29 خرداد و در سخنرانی های بعدی خودشان نه تنها نامزدهای انتخاباتی بلکه تمام گروه های سیاسی اعم از اصولگرایان و اصلاحطلبان را به بصیرت داشتن راهنمایی کردند.

 

آتش و شعله های فتنه 88 با حضور مردم ولایی در نطفه خفه شد و درس عبرتی برای دشمنان نظام، گرچه دشمنان خارجی و فریب خوردگان داخلی در این 10 سال سکت ننشستند و با تکرار دروغ های ننگینشان بر طبل رسوایی خود می زدند و آشوب و بلواهای جدیدی با رنگ و لعاب دیگری به پا کردند، که از جمله آن می توان به فراهم کردن شرایطی برای رفتن به سمت تحمیل برجام بی فرجام بر ملت ایران و یا ایجاد نارضایتی های عمومی برای به خیابان کشیدن اراذل و اوباش در اغتشاشات سال 96 اشاره کرد.

 

کارشکنی مقابل انقلاب از سوی دشمنان طبیعی است

در این باره «محمد صادق کوشکی» کارشناس مسائل سیاسی کشورمان در گفت و گو با خبرنگار نافع؛ گفت: طبیعی است که هر انقلاب بالغی با مشکلاتی به وجود آمده از سوی دشمنان خود روبرو شود و امر عجیبی نیست، چرا که سیره خلقت خداوندی در این است که در هر حرکتی موانعی از سوی دشمنان ایجاد می شود و اگر کسی بگوید که آرزو می کنم چنین مشکلاتی پیش نیاید، نشدنی است.

 

فتنه، آزمونی برای آشکار شدن منافقین

وی با بیان اینکه کارشکنی مقابل انقلاب از سوی دشمنان طبیعی است، اظهار کرد: به تعبیر قرآن فتنه ها، امتحان و آزمونی است برای آنکه افراد خودشان را بهتر بشناسند، مؤمنان ایمانشان را محک بزنند و تقویت شوند و افرادی که مدعی ایمان هستند نفاقشان آشکار است.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه هر کودکی تا بزرگ شود، جسمش از بیمار شدن گریزی ندارد، افزود: از بیماری، فتنه ها، موانع و مشکلات گریزی نیست و این فتنه ها برای آن است که افراد حق از باطل و درست را از غلط تشخیص دهند و کسانی که بصیرت و صداقت قلبی همراه با فهم قوی دارند در این آزمون سربلند می شوند.

 

دانایی همراه با اعتقاد و ایمان؛ راه برون رفت از فتنه ها

کوشکی تصریح کرد: در فتنه ها بالا بودن جایگاه علمی، سیاسی، حوزی و یا فرهنگی و اجتماعی ملاک بصیرت داشتن افراد نیست، همچنان که در فتنه 88 مشاهده کردیم بسیاری از مردم کوچه و بازار قدرت تشخیص حق از باطلشان بیشتر از برخی خواص فریب خورده بود.

 

وی عنوان کرد: قدرت تشخیص حق و حقیقت را تنها افرادی دارند که برخوردار از دانایی و آگاهی همراه با اعتقاد و ایمان هستند، در  این صورت راه برون رفت از آشوب و فتنه را خود به خوبی می دانند و در آن مسیر حرکت می کنند.

 

آنانی که هنوز، اتفاقات سال 88، رافتنه نمی دانند،  دچار عقب ماندگی ذهنی در حوزه سیاست شده اند

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: اگر امروز کسی باشد که هنوز هم قدرت تشخیص حق از باطل در فتنه 88 را با این همه تحلیل ها و تحقیق ها نداشته باشد و متوجه حقیقت نشده باشد، باید گفت که حتی دچار عقب ماندگی ذهنی در حوزه سیاست شده و خود را به ندانستن زده است.

 

 ولنگاری پیش از حد فضای مجازی از فتنه اقتصادی خطرناکتر است

کوشکی در ادامه به فتنه سال 98 که با معیشت و اقتصاد مردم گره خورده هم اشاره کرد و گفت: در سال جاری گرچه مشکلات معیشتی گریبان گیر مردم شده است و برخی از دولتمردان در ظاهر هم بدشان نمی آید که این مشکلات وجود داشته باشد ولی بزرگترین مانع و خطری که امنیت کشور، انقلاب و مردم را تهدید می کند ولنگاری پیش از حد فضای مجازی آن است.

 

وی  تصریح کرد: فضای مجازی این روزها به بهترین ابزار جنگ نرم و جنگ روانی دشمن علیه ملت تبدیل شده است که اگر این ولنگاری ها مهار شود حتی می توانیم مدعی شویم که مشکلات اقتصادی حل شدنی است، البته در صورتی که دولتمردان بر سیاست های غلط خودشان پافشاری نکنند، مشکلات اقتصادی هم حل می شود.

 

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: بی در پیکر بودن فضای مجازی آن هم بدون نظارت، روح و روان مردم ما را نابود می کند و زمینه را برای طعمه جنگ روانی دشمن مهیا می سازد.

 

به گزارش خبرنگار نافع؛ بی تردید نکات مغفولی همچنان در خطبه های 29 خرداد ماه سال 88 رهبر انقلاب مانده است، که می طلب نخبگان سیاسی و فرهنگی بر آن تحلیل هایی برای آگاهی بخشی جامعه ارائه دهند و خط قرمزهای نظام را به شیوه ای رسا برای همه بخصوص جوانان تبیین کنند.

 

ضرورت تبیین مواضع آشکار نظام برای همه اقشار در جنگ روانی به پا شده از سوی  مثلث منافقین، استکبار و فریب خوردگان داخلی در فضای غبارآلود و رها شده فضای مجازی، نکته ای است که تنها با بصیرت افزایی از سوی متولیان امر بخصوص نخبگان سیاسی در تمامی اقشار باید به آن پرداخته شود.

زنگنه

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار