نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. خرداد 1398 - 21:04   |   کد مطلب: 26931
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: ما به دنبال کار برنامه محور و دارای چارچوب مشخص هستیم و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید براساس سیاست‌ها و دستورالعمل‌های تعیین شده استان و کشور حرکت کنند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ قدرت الله ولدی در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرداری‌های تابعه شهرستان ملایر افزود:.توسعه و پیشرفت این شهرستان نیازمند تلاش شبانه روزی مدیران و تلفیق برنامه ها با زمانبندی های مشخص است و ما نمی خواهیم با روزمرگی پیش برویم.

وی بیان کرد: سند راهبردی توسعه شهرستان نیز تدوین شده و می‌خواهیم با تلاش مضاعف برنامه‌های این سند در مدت زمان کمتر از سه سال عملیاتی شود.

فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: در حوزه بودجه و اعتبارات باید توجه ویژه ای به ملایر شود و عقب افتادگی‌های گذشته جبران و سهم امسال این شهرستان داده شود.

ولدی به مشکلات ۶ شهر ملایر، جوکار، ازندریان، زنگنه، سامن و اسلامشهر آق گل در حوزه‌های مختلف همچون منابع مالی، تجهیزات و ماشین آلات و قیر اشاره کرد و اظهار داشت: شهرهای جوکار و سامن که محورهای ترانزیتی استان هستند، باید به طور ویژه آسفالت این مسیرها انجام و سهم آنها در اختصاص قیر ویژه دیده شود.

وی تهیه عکس هوایی از شهر جوکار، آسفالت، اختصاص اعتبار لازم به این شهر با توجه به محروم بودن آن از اعتبارات محل درآمد نفت و گاز، تجهیز و نوسازی آتشنشانی شهر سامن، دیوار کشی رودخانه مرکزی این شهر، کمک برای اخذ مجوز بکارگیری نیرو برای شهرداری سامن و اختصاص سهیمه قیر و آسفالت، نوسازی ماشین آلات عمرانی و قیر برای شهرداری زنگنه را از جمله مشکلات این شهرداری‌ها عنوان و خواستار حمایت ویژه شد.

معاون استاندار همدان ادامه داد: اسلامشهر آق گل با توجه به اینکه به تازگی به شهر تبدیل شده است، هنوز نتوانسته‌ایم خدمات شهری را به مردم ارائه دهیم و طرح هادی شهری هنوز در این شهر به نتیجه نرسیده است و ساختمان شهرداری و آتشنشانی این شهر نیاز به نوسازی دارد.

ولدی اختصاص قیر و آسفالت خیابان‌ها و معابر را از مهمترین نیازهای شهرداری‌های ملایر برشمرد و گفت: بازآفرینی شهری، ساماندهی و زیباسازی ورودی‌های شهر، کمک و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان، بدهی شهرداری، کمک ویژه به شهرداری ملایر برای پیاده کردن شاخص‌های تعیین شده در ثبت جهانی منبت از جمله مشکلات شهرداری ملایر است که نیاز به مساعدت استان دارد.

وی اختصاص بیل زنجیری، جرثقیل ۶۰ تنی، لودر، گریدر، بابکَت و لوله‌های فلزی در حوزه راهداری را از مهمترین نیازهای این شهرستان برشمرد و افزود: برای مدیریت بحران به ویژه در سیلاب‌های اخیر به شدت نیازمند اختصاص این تجهیزات برای شهرستان هستیم.

فرماندار ویژه ملایر از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست: فعالیت‌ها و اقدامات روزانه خود را گزارش دهند تا بهتر بتوانیم در راستای رفع مسائل و مشکلات مرتبط گام برداریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز رویکرد دولت را کمک به شهرداری‌ها به ویژه شهرداری‌های کوچک دانست و گفت: اعتباراتی نیز در این زمینه به شهرداری‌های کوچک تزریق شده که باید این اعتبارات به فرمانداری‌ها اعلام شود.

محمودرضا عراقی با اشاره به اجرای طرح بازآفرینی شهری و تاکید دولت در این راستا افزود: مشکلاتی در محدوده بافت‌های فرسوده و تاریخی ایجاد شده است که به تازگی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور قول مساعد داد برای استان همدان گروه ویژه ای برای حل مشکل بفرستد.

وی با تاکید بر اینکه استاندار همدان مدیران دستگاه های اجرایی را موظف به پیگیری اعتبارات از طریق وزارتخانه های مرتبط کرده است اظهار داشت: هیچ دستگاه اجرایی اجازه ندارد بدون اینکه قانون را دور بزند، نسبت به ساخت و ساز جدید اقدام کند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان نیز گفت: برای درآمد زا بودن و استقلال شهرداری، دولت نگاه حمایتی دارد و در این راستا تسهیلات کم بهره‌ای قابل پرداخت است که شهرداری‌ها برای استفاده از این تسهیلات باید توجیه قانونی داشته باشند.

سیدحسین جعفری ادامه داد: تجهیز ماشین آلات و اعتبارات قیر در بخش حمایتی دولت تعریف شده است و به همین منظور تبصره ۲ ماده ۳۹ دوباره احیا و طی ۲ مرحله به شهرداری‌ها اعتبار پرداخت شد.

وی با بیان اینکه منابع عظیمی در شهرداری‌ها به ویژه تسهیلات کم بهره ایجاد شده افزود: با توجه به ظرفیتی که در هر محل وجود دارد، شهرداری ها باید برای ایجاد درآمد از این ظرفیت ها و سرمایه گذاری و بخش خصوصی استفاده کنند، ما نیز از طرق مختلف تسهیل گر آنان هستیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان با اشاره به اینکه تا پایان سال ۸۰ درصد بودجه شهرداری های کوچک اختصاص می یابد تاکید کرد: شهرداران مدیریت هزینه و مصرف را داشته باشند و از اجرای طرح های غیر ضروری پرهیز کنند.

جعفری یادآور شد: در زمینه تجهیز ماشین آلات برای شهرداری ها هنوز چیزی ابلاغ نشده و به تازگی از حدود یازده سهمیه ای که به استان همدان اختصاص یافت، چهار سهمیه به شهرداری های ملایر داده شد.

وی با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده سهم قابل توجهی قیر برای شهرداری های زیر ۵۰ هزار نفر استان اختصاص و توزیع شد گفت: امسال هنوز ابلاغی در این زمینه داده نشده است.

جعفری بیان کرد: مسایل و مشکلات در حوزه بازآفرینی شهری ملایر نیز در نشستی اختصاصی باید بررسی شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار