نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. خرداد 1398 - 8:21   |   کد مطلب: 26917
سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان گفت: با توجه به وابستگی به دانه روغنی درخواست می‌شود کشاورزان به کشت کلزا و دانه روغنی روی بیاورند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ حجت‌الاسلام امین رضایی‌دولت در سخنرانی پیش از خطبه آئین عبادی سیاسی نماز جمعه همدان اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ۸۰ درصد محصولات کشاورزی حتی محصول راهبردی گندم وابسته کشورهای خارجی بودیم.

وی با بیان اینکه باید وابستگی به کشورهای خارجی را به حداقل رساند اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب در چهارمین دهه پیروزی آن خودکفایی در حدود ۹۰ درصد محصولات کشاورزی است.

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان مثال زد: ۸۰۰ هزار تن محصول راهبردی گندم سال گذشته در این استان تولید و از این میزان ۵۶۰ هزار تن خریداری شد.

حجت الاسلام رضایی دولت افزود: بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب، چند رویکرد در بحث کشاورزی اتخاذ شده است.

وی توسعه آبیاری تحت فشار با توجه به کمبود آب، مدیریت منابع آبی، تأمین امنیت غذایی و تأمین مایحتاج غذایی مردم را از اولویت‌های جهاد کشاورزی برشمرد.

وی ادامه داد: در راستای توسعه سیستم آبیاری نوین برای بخش کشاورزی با پرداخت ۸۵ درصد تسهیلات بلاعوض، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای نیز در دستور کار است.

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان بیان کرد: باید به سمت تولید بیشترین محصول با کمترین امکانات با بهره وری بالا و تولید محصول سالم پیش رفت.

حجت الاسلام رضایی دولت ادامه داد: هم اینکه شبهه‌ای ایجاد کرده‌اند مبنی بر اینکه به علت استفاده از کود و سموم کشاورزی، محصولات تولیدی سالم نیستند در حالی که این موضوع تکذیب می‌شود چرا که دغدغه فعالان در جهاد کشاورزی تحویل محصول سالم به مردم است.

وی جذب سرمایه گذار از داخل و خارج استان، حفظ تولیدات کشاورزی با توجه به صنایع تبدیلی و استفاده از جوانان تحصیلکرده در بخش کشاورزی را از رویکردهای این سازمان برشمرد.
حجت الاسلام رضایی دولت بیان کرد: ساخت و سازهای بی رویه و غیرمجاز در اراضی ملی به عنوان سرمایه اصلی این کشور، توسط افراد سودجو مشکلاتی را به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: برخی افراد منفعت طلب با دست اندازی به اراضی ملی اقدام به تکه تکه کردن اراضی ملی و فروش آنها با قیمت بالا می‌کنند و به این سرمایه آسیب می‌زنند در حالی که ما به عنوان امانتدار باید اراضی ملی را برای آیندگان حفظ کنیم.

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان یادآوری کرد: بعد از پیروزی انقلاب با توجه محرومیت در روستاها، امام امت در روز ۲۷ خرداد ۵۸ با صدور پیام تاریخی مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی، همه را بسیج به رفع محرومیت کردند.

حجت الاسلام رضایی دولت اضافه کرد: خدمات آبرسانی، برق رسانی، ساخت مسجد، مدرسه، خانه بهداشت برای روستاییان با شتاب صورت گرفت تا محرومیت از چهره روستاها و مناطق کم برخوردار زدوده شود.

وی خاطر نشان کرد: با آغاز جنگ تحمیلی مهندسی جنگ شامل ایجاد خاکریز و پل به جهاد سازندگی محول شد که ایجاد ۱۵۰ کیلومتر خاکریز، ساخت یک هزار و ۵۷۴ کیلومتر راه در مناطق جنگی و کوهستانی و دریافت لقب «سنگر سازان بی سنگر» از توفیق‌های این مجموعه است.

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان افزود: بعد از جنگ با توجه به امنیت غذایی و ادغام جهاد کشاورزی و سازندگی مأموریت جدید به این سازمان داده شد.

حجت الاسلام رضایی دولت اضافه کرد: جهاد کشاورزی در بحث تأمین امنیت غذایی راهکارهایی تدوین کرد که با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب علاوه بر مباحث کشاورزی مباحث فرهنگی را پیگیر است و از نظر نخبگان استفاده می‌کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار