نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. خرداد 1398 - 8:15   |   کد مطلب: 26915
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر گفت: میزان تعهد اشتغال این شهرستان در سال جاری سه هزار و ۲۳۳ تن پیش بینی شده است که از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ درصد از این تعهد محقق شده است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ حسین فارسیدر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ملایر افزود: اینکه از ابتدای امسال تاکنون تنها ۴۰۰ مورد شغل از میزان اشتغال پیش بینی شده این شهرستان محقق شده است، مطلوب نیست و مدیران باید جدیت و تلاش بیشتری داشته باشند.

وی بیشترین آمار اشتغال را مرتبط با دستگاه‌های اجرایی همچون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت دانست و تاکید کرد: با پیگیری مدیران آمار اشتغال ملایر طی ماه‌های آینده باید افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال گذشته وضعیت جذب تسهیلات اشتغالزایی ملایر رقمی حدود ۳۸ میلیارد ریال بود و رضایت بخش نبود گفت: با همت مدیران دستگاه‌های اجرایی و رؤسای بانک‌ها، این رقم به حدود ۴۴۰ میلیارد ریال رسید که رتبه ملایر را در سطح استان ارتقا داد.

فارسی با تاکید بر اینکه این جدیت باید در روند ایجاد اشتغال نیز ادامه پیدا کند بیان کرد: در حال حاضر روند جذب تسهیلات اشتغالزایی در این شهرستان خوب است و تاکنون ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۲۸۴ طرح اشتغالزایی در این شهرستان پرداخت شده است که زمینه اشتغال برای ۸۶۹ تن را ایجاد کرده است.

وی در عین حال مغایرت در ارائه آمار اشتغال و تسهیلات اشتغالزایی را ناشی از نبود هماهنگی بین اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی با سایر دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها دانست و افزود: هماهنگی بین دستگاه‌ها و بانک‌ها باید تقویت شود و هر چه سریع‌تر طرح‌های در دست بررسی برای پرداخت تسهیلات مشخص شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر ادامه داد: هم اکنون ۱۲۵ طرح در صف پرداخت تسهیلات اشتغالزایی است وباید تعیین تکلیف شوند که در این راستا اداره میراث فرهنگی با ۲۳ طرح، جهاد کشاورزی با ۷۵ طرح و اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان با ۲۱ طرح بیشترین میزان این طرح‌ها را دارند.

فارسی تاکید کرد: با توجه به اینکه تسهیلات پرداختی برای ایجاد اشتغال شناور است و دستگاه‌های حمایتی در جذب این اعتبارات تأثیرگذار هستند، مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در جذب سریع این تسهیلات تلاش کنند و اجازه دهند اعتبارات ملی وارد شهرستان شود.

وی با تاکید بر اینکه در جذب تسهیلات اشتغالزایی هیچ تعللی جایز نیست اظهار داشت: علاوه بر راستی آزمایی طرح‌های اشتغالزایی، مدیران و بانک‌های عامل برای آسان سازی پرداخت تسهیلات و پرداخت به موقع آن تلاش کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر نیز گفت: ۲۸۴ طرح با اعتبار ۴۴۰ میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی با ۱۷۵ طرح در این شهرستان پرداخت شده است.

غلامرضا کارگر بیان کرد: تاکنون از محل اشتغال فراگیر ۱۰ میلیارد ریال و بهین یاب یکهزار میلیارد ریال تسهیلات در این شهرستان پرداخت شده است که مجموع پرداختی‌ها برای اجرای ۱۲ طرح افزون بر یکهزار و ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: سهم این شهرستان در مشاغل خانگی نیز ۳۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بود که از این رقم ۲۵ میلیارد ریال برای ۲۸۴ طرح پرداخت شده است.

کارگر همچنین رقم تسهیلات اشتغالزایی در طرح تفاهم نامه با بانک سینا را حدود ۱۰۹ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی باید آمار اشتغال خود را در سامانه رصد ثبت کنند تا شاهد مغایرتی در این زمینه نباشیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار