نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. خرداد 1398 - 22:10   |   کد مطلب: 26912
امام جمعه ملایر با اشاره به تهدیدها و تحریم های آمریکا و دست و پا زدن آنان برای مذاکره با ایران گفت: امروز جمهوری اسلامی در اوج اقتدار است و آمریکا و استکبار جهانی نمی تواند این اقتدار و مقاومت ملت ایران را خدشه دار کند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: پاسخ رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهوری آمریکا در دیدار «شنیزو آبه» نخست وزیر ژاپن، نشان از اقتدار و نتیجه مقاومت است که عنوان کردند با آمریکا مذاکره نمی کنیم.

وی ادامه داد: در این دیدار معظم له در اوج اقتدار فرمودند ترامپ قابلیت این را ندارد که برایش پیام بفرستیم و آمریکا هرگز قابل اعتماد نیست و دروغگو است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه آمریکا ۱۲ شرط برای مذاکره با ایران گذاشته و به دنبال تکرار مذاکره است بیان کرد: آنان از یک طرف وزیر امور خارجه آلمان و از طرفی نخست وزیر ژاپن را به ایران فرستادند، اما به نتیجه ای نرسیدند و دستشان خالی ماند.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به اینکه نخست وزیر ژاپن به عنوان سومین کشور اقتصادی دنیا برای اهداف خود به ایران سفر کرد گفت: ژاپن به دنبال تامین امنیت انرژی خود است و با توجه به نیازمندی اش به منابع انرژی منطقه و ایران، نمی خواهد با تحریم های آمریکا منابع انرژی اش دچار خدشه شود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه آمریکا به اهداف و مقاصدش نرسیده است، ایران را مقصر آتش گرفتن نفتکش ها در دریای عمان می داند و این نشانه ضعف آنان است.

خطیب جمعه ملایر همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مساله مقاومت اشاره کرد و اظهار داشت: استقلال و عزت کنونی جمهوری اسلامی در سایه مقاومت به دست آمده است و افرادی در خارج از کشور این مقاومت را هدف قرار داده اند و این بزرگترین خیانت به دستاورد جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه ملت ایران همواره میوه و شهد مقاومت را چشیده است ادامه داد: شهادت مظلومانه حجت الاسلام «مصطفی قاسمی» و امام جمعه کازرون که جرمشان بی گناهی بود، نشانه مقاومت و بیزارتر شدن مردم ایران از دشمنان اسلام و قرآن است و این شهادت بیدارگری را به دنبال دارد.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود به ۲۷ خرداد سالروز تشکیل جهاد سازندگی و نقش آن در جبهه ها و پشت جبهه های نبرد طی هشت سال دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اینکه جهاد سازندگی در وزارت جهاد کشاورزی ادغام شده است، بدین معنا است که با توجه به قرار گرفتن در جنگ اقتصادی، باید نسبت به کشاورزی کشور نگاه جهادی داشته باشیم.

حجت الاسلام برقراری تاکید کرد: کشاورزان در شرایط کنونی باید به سمت استفاده از آبیاری نوین، کشت های کم آب بر و محصولات گلخانه ای حرکت کنند.

وی ادامه داد: مسئولان و کشاورزان باید در کنار یکدیگر برای ایجاد صنایع تبدیلی در عرصه کشاورزی تلاش کنند و با همت ویژه ای در محصولات کشاورزی به خودکفایی برسیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار