نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. خرداد 1398 - 22:52   |   کد مطلب: 26900
مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: پزشکان مطب‌های خصوصی ملایرحاضر به بی خطر سازی پسماندهای عفونی نیستند.

به گزارش ملایری‌ها؛ به نقل از تسنیم؛ عادل عربی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بیش از 90 درصد زباله‌های پزشکی مربوط به بیمارستان‌ها توسط بیمارستان‌ها دفع و بی خطرسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده مسئله پسماندهای پزشکی مربوط به مراکز خصوصی است، ابراز کرد: بیشترین مشکل پسماندهای عفونی مطب های خصوصی مربوط به شهرستان ملایر است که متاسفانه پزشکان تمایلی به مدیریت و دفع صحیح این زباله ها ندارند.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان همدان ابراز کرد: مسئله زباله‌های پزشکی در مطب‌های خصوصی در کارگروه پسماند استان مطرح و پیگیری شده است. علوم پزشکی تمایل داشت پیمانکاری از بخش خصوصی روی کار بیاید و کار را در دست بگیرند.

عربی با بیان اینکه اقدامات مربوط به بی خطر سازی پسماندهای عفونی و خطرناک مطب‌های خصوصی انجام شده و مشکل حادی در شهر همدان وجود ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر 30 درصد از پسماندهای پزشکی استان مدیریت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ یک از مطب‌های شهر ملایر و آزمایشگاه‌های این شهرستان حاضر به بی خطر سازی زباله ها نیستند، گفت: شاید یکی از علل عدم همکاری پزشکان مربوط به اندک هزینه ای است که برای دفع صحیح زباله‌ها از آن‌ها گرفته می‌شود.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان همدان در بخش دیگری از سخنانش به مشکل عدم مدیریت نخاله های ساختمانی اشاره کرد و گفت: روزانه بیش از 2 هزار تن نخاله ساختمانی به محل مدیریت نخا له‌ها منتقل می‌شود اما با این حال بازهم شاهد بخش زیادی از نخاله‌ها در حاشیه شهر و روستا رها می‌شود.

عربی گفت: در حاشیه روستاها مردم با کمک وسیله شخصی یا اجاره ای سعی دارند نخاله‌های ساختمانی خود را به نزدیک مکان انتقال دهند و حاضر نیستند به محل دفع بروند.

وی افزود: برای حل مشکل نخاله‌های ساختمانی پیشنهاد دادیم کامیون‌های حمل نخاله در قالب یک صنف باشد و کامیون‌ها مجهز به جی پی اس شوند. نخاله های ساختمانی 30 شهر و روستا به سایت مرکز پسماند همدان منتقل می‌شود.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان همدان تصریح کرد: موضوع نخاله‌های ساختمانی در کارگروه پسماند مطرح شده و مکان یابی محل دفع نخاله‌ها در دستور کار این کارگروه قرار گرفته است.

کشت زیر پلاستیک سلامت محیط زیست را تهدید می‌کند

عربی با بیان اینکه عمده پسماند کشاورزی تجزیه و به خاک منتقل می‌شود، ابراز کرد: اما کشت زیر پلاستیک یکی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

وی گفت: سازمان جهاد کشاوزی در زمینه مدیریت پسماند کشاورزی همکاری خوبی دارد و به کشاورزان اخطار می‌دهد. در سال گذشته 20 کشاورز متخلف در این زمینه به مراجع قضایی معرفی شده اند.

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان همدان در بخش دیگری از سخنانش به رها سازی زباله‌ها در حاشیه رودخانه ها و مسیرها اشاره کرد و گفت: حریم رودخانه‌ها و نظارت بر آن بر عهده آب منطقه ای است و مدیریت بحران نیز لایروبی رودخانه‌ها را انجام می‌دهد.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه چند سالی است موضوع محیط زیست جزء مسائل اصلی جامعه شده، اظهار داشت: بازدید و پایش‌های فصلی از کاهش تعداد صنایع آلاینده استان خبر می‌دهد.

عربی از شناسایی یک غار جدید در نهاوند خبر داد و گفت: کشف این غار در کارگروه ملی غارشناسی مطرح شده و امیدواریم بودجه ای برای حفاظت از این کار تخصیص یابد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر تخریبی که در میدان میشان صورت گرفته، ابراز کرد: چیزی در خصوص این تخریب نشنیده‌ام ولی مسئولیت آن منطقه تحت مالکیت منابع طبیعی و آبخیزداری است.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان همدان ابراز کرد: پیش از اینکه هر طرح توسعه ای که در منطقه گنجنامه بگیرد نیازمند مجوز محیط زیست است. نمونه آن طرح احداث هتل در آن منطقه بود که محیط زیست موافقت نکرد.

80 درصد از سیلیس کوبی‌های ملایر مجهز بع سیستم غبار گیر شدند

عربی در بخش دیگری از سخنانش به نصب سیستم غبار گیر در سیلیس کوبی های ملایر اشاره کرد و گفت: 80 درصد از سیلیس کوبی‌های این شهرستان مجهز به سیستم غبار گیر است.

وی در خصوص پسماندهای سفال سرامیک نیز ابراز کرد: پسماند های عمده این بخش به سیمان اکباتان انتقال داده می‌شود و تنها مشکل ما مربوط به پسماندهای سفال و سرامیک کارگاه های شهری است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار