نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. خرداد 1398 - 11:37   |   کد مطلب: 26897
فرمانده انتظامی ملایر از کشف ۱۰ فقره کلاهبرداری به شیوه پرداخت وام خسارت سیل و دستگیری ۲ نفر متهم در این زمینه خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمد باقر سلگی، فرمانده انتظامی ملایر افزود: به دنبال وصول اخبار و اطلاعلاتی مشخص شد فردی حدوداً ۵۵ ساله با یک دستگاه خودروی سواری با حضور در مناطق مختلف شهرستان ملایر، خود را نماینده یکی از دستگاه‌های دولتی معرفی کرده و با ترفند عکس گرفتن از منازل خسارت دیده بر اثر سیل‌های اخیر به منظور اعطای وام بلاعوض ۱۲ میلیون تومانی، با نقشه‌ای حساب شده از هر خانواده هزار تا یک میلیون تومان دریافت کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، اکیپی از مأمورین پلیس آگاهی شهرستان تشکیل و با انجام کار اطلاعاتی و تحقیقات غیرمحسوس و بررسی صحت و سقم اخبار واصله، ضمن شناسائی مخفیگاه متهم، مشخص شد این موضع کاملاً صحت دارد.

این مقام انتظامی بیان کرد: با هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی در نقطه‌ای از شهر ملایر متهم مورد نظر قبل از متواری شدن دستگیر و تحویل پلیس آگاهی شد.

سلگی افزود: با انجام تحقیقات دقیق مشخص شد این متهم برای اعمال مجرمانه خود دارای یک نفر همدست است که با انجام کار اطلاعاتی و بکارگیری شیوه‌های علمی در کشف جرم، همدست وی نیز شناسائی و بلافاصله دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه متهمان به تعداد ۱۰ فقره کلاهبرداری به شیوه پرداخت وام خسارت سیلاب‌های اخیر اعتراف کردند، افزود: بر همین اساس تعدادی چک از نامبردگان کشف و ضبط و در استعلام از بانک‌های مربوطه اعلام شد به علت سرقتی بودن چک‌های موصوف، حساب‌های آن‌ها مسدود است، البته متهمان اعتراف کردند که چک‌های سرقتی را از یکی از استان‌های همجوار خریداری کرده اند.

فرمانده انتظامی ملایر بیان کرد: در همین ارتباط با تشکیل پرونده هر دو متهم کلاهبردار تحویل مراجع قضائی شدند و افراد مال باخته نیز توسط پلیس شناسائی و اقدامات قانونی برای تحویل اموال مسروقه و پیگیری‌های لازم در این زمینه در جریان است.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان مراقب پیشنهادات نامتعارف افراد شیاد باشند و موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ اطلاع دهند، اظهار کرد:  با مجرمان و مخلان نظم و امنیت عمومی قاطعانه و بدون اغماض برخورد می شود و در این ارتباط برای امنیت مردم از تمام ظرفیت‌های لازم استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار