نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. خرداد 1398 - 11:34   |   کد مطلب: 26896
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر از افتتاح 22 طرح تولیدی و عمرانی جهادکشاورزی همزمان با هفته ملی جهادکشاورزی با حضور مسئولان در سطح شهرستان خبر داد و گفت: این طرح ها در مجموع با اعتباری افزون بر 10 میلیارد و 190 میلیون تومان به بهره برداری می رسد.
به گزارش ملایری‌ها؛ علی مروت امیری در گفت و گو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه با افتتاح این 22 طرح برای 83 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی می شود، افزود: تعداد روستاهای بهره مند از این طرح ها 25 روستا بوده و 185 خانوار نیز از عواید و نتایج این پروژه ها بهره مند می شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: طرح پرورش کروکودیل برای نخستین بار در روستای جوراب ملایر با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلون تومان و شرکت کشاورزی مهریازده در روستای خردمند ملایر با اعتبار 2 میلیارد و 350 میلیون تومان به همت بخش خصوصی و با همکاری جهادکشاورزی مهمترین و بزرگ ترین این طرح ها به شمار می رود.
 
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر همچنین از افتتاح 2 طرح پرورش بره پرواری در روستاهای کریم آباد و علوی و یک مورد طرح گوسفند داشتی در روستای حسین آباد شاملو خبر داد.
 
وی با اشاره به اینکه در طول هفته جهادکشاورزی 5 پروژه سامانه نوین آبیاری کم فشار در روستاهای دهنوی آوزمان، دوریجان، حسین آباد ناظم، دهنوعلی آباد و حسین آباد شاملو افتتاح می شود، ادامه داد: همچنین 3 پروژه نوین آبیاری کلاسیک ثابت زیرزمینی در روستاهای کرکان و گنبد ملایر مورد بهره برداری قرار می گیرد.
 
مروت امیری از افتتاح 2 مورد سامانه نوین آبیاری تلفیقی در روستاهای کهکدان و خان آباد و 2 مورد پروژه احداث کانال آبرسانی در روستاهای قشلاق انوج و کساوند خبر داد و بیان کرد: در هفته جهادکشاورزی 3 پروژه احیاء و مرمت قنات در روستاهای کمربنه، بابلقانی و طجر سامن، یک مورد کارگاه تولید قارچ در روستای توچغاز و یک گلخانه تولیدکننده سبزی و صیفی در روستای پیرخداوردی به بهره برداری می رسد.
 
وی تصریح کرد: جایگاه بخش کشاورزی به ‌عنوان موتور محرک رشد و توسعه اقتصادی در ساختار شهری و روستایی یکی از عوامل خودکفایی و رونق اقتصادی کشور محسوب می شود و ملایر از دیرباز در این بخش جایگاه شاخصی داشته و دارد و بسیاری از رتبه های برتر استان همدان در تولید محصولات کشاورزی از آن باغداران و کشاورزان ملایر است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار