نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. خرداد 1398 - 9:25   |   کد مطلب: 26893
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: عملیات ساخت کلینیک تخصصی فخریه ملایر رو به اتمام است و به زودی با حضور وزیر بهداشت و درمان یا یکی از مسئولان ارشد کشوری بهره برداری می شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ محسن ترکاشوند روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: از محل طرح تحول نظام سلامت و اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این کلینیک هزینه شد.

وی افزود: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، خدمات مورد نیاز شهروندان تا احداث کامل این کلینیک در مکانی موقت با ۲۲ پزشک متخصص به شهروندان ارایه می‌شود.

ترکاشوند با بیان اینکه ۲۲ پزشک متخصص در ساختمان جدید کلینیک تخصصی فخریه نیز به کار گرفته می‌شوند اظهار داشت: نیمه دوم امسال نیز رشته‌های جدید تخصصی همچون قلب، اطفال، ارولوژی، رادیولوژی، گوش، حلق و بینی و چشم جذب می‌شود.

وی همچنین به بهره برداری از مرکز غربالگری سرطان بیمارستان مهر ملایر در هفته دولت امسال اشاره کرد و گفت: تنها سیستم گرمایشی و سرمایشی و برق اضطراری این مرکز باقی مانده که مناقصه آن برگزار شده و به زودی اجرایی می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر یادآور شد: تاکنون حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مرکز غربالگری سرطان هزینه شده است که با خرید تجهیزات کامل این مرکز، میزان اعتبار هزینه شده به بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال می‌رسد.

ترکاشوند ادامه داد: ۱۸ میلیارد ریال برای خرید دستگاه ماموگرافی این مرکز هزینه شده و سایر دستگاه‌های مورد نیاز همچون آندوسکوپی، کلونوسکوپی و سونوگرافی نیز باید خریداری شود.

وی درباره فواید احداث مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان گفت: با بهره برداری از این مرکز و تجهیز آن، امکان ارایه خدمات تشخیصی و پزشکی به شهروندان ملایری و مناطق همجوار فراهم می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر همچنین به احداث اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: این اورژانس در زمینی به مساحت چهار هزار و ۴۰۰ مترمربع در حال احداث است که تا هفته دولت تکمیل و بهره برداری می‌شود.

ترکاشوند یادآور شد: تاکنون حدود ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت بهداشت و درمان برای احداث اورژانس هزینه شده است و برای سایر تجهیزات ۲۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: عملیات اجرایی اورژانس بیمارستان مهر ملایر نیز نیمه ماه مبارک رمضان امسال همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) در زمینی با مساحت یک هزار مترمربع در سه طبقه آغاز شد و هم اکنون در مرحله احداث کارگاه است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر ادامه داد: عملیات ساخت این اورژانس توسط خیر ملایری با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد که بخشی از اعتبار توسط خیر و بخشی هم توسط دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می‌شود و ۶ ماهه مراحل سفت کاری آن انجام می‌شود.

ترکاشوند تکمیل پایگاه شماره سه شهری ملایر را نیز از دیگر طرح‌های عمرانی برشمرد و اظهار داشت: تاکنون ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای ساخت این پایگاه هزینه شده و تا تکمیل نهایی رقم اعتبار هزینه شده به سه میلیارد ریال می‌رسد.

ترکاشوند اضافه کرد: چنانچه گاز این پایگاه وصل شود، به زودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار