نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. خرداد 1398 - 23:16   |   کد مطلب: 26891
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: تعطیلات نیمه خرداد و عید سعید فطر ۲۵ هزار مسافر و گردشگر از جاذبه های تاریخی، تفریحی، توریستی و فرهنگی این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش ملایری‌ها؛ ابراهیم جلیلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: جاذبه‌های طبیعی و دست ساز همچون مینی ورد، بام ملایر، پارک سیفیه و اماکن تاریخی ارگ باستانی نوشیجان و موزه لطفعلیان همچنان در صدر بازدید گردشگران به این شهرستان است.

وی بیان کرد: از این تعداد گردشگر و مسافری که در مدت چهار روز تعطیلات هفته گذشته به این شهرستان سفر کردند، سه هزار مسافر در هتل‌ها، مهمان پذیرها، مراکز اقامتی و خانه مسافرها اقامت کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر ادامه داد: هدف ما افزایش مدت اقامت مسافران و گردشگران در این شهرستان است که با توسعه زیرساخت‌های گردشگری محقق می‌شود.

جلیلی افزود: در تعطیلات نیمه خرداد و عید سعید فطر ۲۴ مورد بازرسی از تأسیسات گردشگری، مکان‌های اقامتی، دفاتر خدماتی و مسافرتی، محل اسکان موقت و خانه مسافرها انجام شد.

وی همچنین به بازدید روز گذشته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان و استاد شیردل مشاور طرح‌های مرمتی سازمان میراث فرهنگی کشور از یخدان میرفتاح اشاره کرد و گفت: در این بازدید راهکارهای علمی و عملی بازسازی و مرمت یخدان میرفتاح بررسی شد.

جلیلی ادامه داد: استاد شیردل که چندین سال مشاور و پیمانکار طرح‌های مرمتی سازمان میراث فرهنگی کشور است و سابقه مرمت بناهای تاریخی در شهرهای مختلف را دارد، کار مرمت بنای تاریخی یخدان میرفتاح را انجام می‌دهد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر اظهار داشت: در این بازدید طرح مرمت و بازسازی یخدان میرفتاح تهیه شد تا پس از تأیید طرح در سازمان میراث فرهنگی، کار بازسازی بنا آغاز شود.

جلیلی گفت: طرح به گونه‌ای تهیه می‌شود که مصالح مکرد استفاده در بازسازی و مرمت یخدان میرفتاح دوباره با نفوذ آب و رطوبت آسیب نبیند و نمای سنتی بنا نیز حفظ شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار