نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. خرداد 1398 - 23:14   |   کد مطلب: 26890
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: فعالیت ها و عملکرد یکساله دستگاه های اجرایی این شهرستان در حوزه نماز از طریق ثبت در «سامانه سجاده» مورد ارزیابی قرار می گیرد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ سعید کتابی در جلسه اعضای ستاد اقامه نماز شهرستان ملایر افزود: سامانه سجاده توسط ستاد اقامه نماز کشور و با هدف آسان سازی شرایط ارزیابی و اطلاع از عملکرد شهرستان‌های تابع راه اندازی شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سامانه سجاده ۱۹ و ۲۰ خرداد برای بارگذاری فعال است، دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید طی ۲ روز آینده نسبت به ثبت برنامه‌ها و اقدامات خود در حوزه نماز اقدام کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به نظارت عملکرد نماز دستگاه‌های اجرایی، از رابطان نماز درخواست کرد: در این زمینه پیگیری‌های لازم را داشته باشند و با نظم و جدیت بیشتری برای ثبت فعالیت‌های خود در حوزه نماز ورود پیدا کنند.

کتابی هدف از ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه نماز را تاکید بر نقش نماز در رشد اخلاقی و معنوی کارکنان برشمرد و بیان کرد: این طرح هرگز به دنبال ایجاد اکراه یا اجبار در دعوت برای شرکت در نماز جماعت نیست.

وی با بیان اینکه ملایر یکی از شهرستان‌های شاخص در حوزه فرهنگی و اجرای فریضه نماز است افزود: با اقدامات خوب فرهنگی که در این شهرستان انجام شده و با ارائه دقیق گزارش این اقدامات در یک سال جاری در حوزه نماز، ملایر می‌تواند عنوان شایسته ای را کسب کند.

رئیس ستاد اقامه نماز ملایر نیز با بیان اینکه برنامه‌های حوزه نماز نیازمند نظارت و بررسی دقیق است گفت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی طی سال‌های گذشته به صورت مکتوب یا فایل به ستاد اقامه نماز کشور ارسال می‌شد، که طی توافقنامه ستاد اقامه نماز کشور سامانه سجاده از سال گذشته در کشور راه اندازی شد.

حجت الاسلام مهدی بیات ادامه داد: بر این اساس دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها اطلاعات و عملکرد خود را در سامانه سجاده بارگذاری می‌کنند و پس از ارزیابی در اختیار ستاد اقامه نماز استان قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر در ۲۴ خوابگاه دانشجویی و ۱۱۰ مدرسه این شهرستان نماز جماعت اقامه می‌شود.

حجت الاسلام بیات اضافه کرد: همچنین در ۳۵ مسجد این شهرستان نماز صبح، در ۱۴۴ مسجد نماز مغرب و عشاء و در ۸۵ مسجد نماز ظهر اقامه می‌شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار