نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. خرداد 1398 - 19:23   |   کد مطلب: 26884
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۵ کیلومتر از خط انتقال آب سد کلان به شهر ملایر انجام و ۳ کیلومتر باقی مانده نیز در حال انجام است، اظهارکرد: رفع تصرف و ایمن سازی حریم رودخانه ها یکی از برنامه های امور منابع آب شهرستان است که هم اکنون بخش اول مطالعات ۱۰۰ کیلومتر از خطوط اصلی رودخانه های شهرستان اجرایی شده است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایسنا؛ قدرت اله ولدی در دیدار با تعدادی از مسئولین استانی و شهرستانی، خاطرنشان کرد: 35 کیلومتر از خط انتقال آب سد کلان به شهر ملایر انجام‌شده و 3 کیلومتر باقیمانده نیز در حال انجام است.

ولدی افزود: سالانه ۲۴۰ میلیون متر مکعب از سطح سفره های آب زیر زمینی شهرستان، به صورت مجاز برداشت می شود، این میزان برداشت باید با اصلاح الگوی مصرف و بروزرسانی شیوه های مصرف، بخصوص در بخش کشاورزی، به ۱۶۰ میلیون متر مکعب در سال کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در ۲۳ سال گذشته و با برداشت بی رویه از منابع آب، شاهد کاهش ۲۴ متری سطح سفره های آب زیرزمینی بوده ایم، افزود: از سال ۱۳۹۵ و با اجرای سه سیاست انسداد چاه های غیر مجاز، کنترل اضافه برداشت و نصب کنتورهای هوشمند، روند منفی فوق در حوزه آبخوان ملایر معکوس شده است.

نیروی انتظامی بسترساز امنیت پایدار است

فرماندار ملایر گفت: نیروی انتظامی بسترساز امنیت پایدار در شهرستان است و هرچقدر نیروی انتظامی قوی‌تر و مجهزتر شود شهرستان نیز از آن منتفع شده شهرستانی امن ‌تر داریم.

ولدی با بیان اینکه وظیفه همه مسئولین و مردم همکاری و تعامل با نیروی انتظامی است، افزود: امنیت مناسب و پایداری را در سطح کشور و شهرستان داریم که مرهون زحمات و تلاش‌های نیروهای نظامی و انتظامی است.

وی تأکید کرد: ملایر آباد و سربلند است و وظیفه‌داریم با یاری و تعاملی که در شهرستان وجود دارد این وضعیت را بهبود بخشم و این حق همه همشهریان ملایری است.

ولدی اظهارکرد: نظم و امنیتی که  وجود دارد باعث می‌شود مردم خاطری آسوده داشته باشند و نگرانی در این حوزه وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه توسعه همه‌جانبه شهرستان برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و در این راه همه مدیران باید پا به کار باشند و جهادی عمل کنند، ادامه داد: ملایر مبادی ورودی و خروجی متعددی دارد و در حوزه جایگاه‌های عرضه سوخت در این مبادی مشکلی وجود ندارد و خدمات لازم به مردم و مسافران ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش‌هایی که در حوزه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی صورت می‌گیرد مشکلی در این حوزه در شهرستان وجود ندارد و ملایر به لحاظ وجود انبار نفت مناسب و جایگاه‌های عرضه سوخت شرایط خوبی دارد و باید تلاش شود تا این وضعیت بهتر نیز شود.

فرماندار ملایر با بیان اینکه ۷۰ درصد جایگاه های عرضه سوخت ملایر ممتاز و بقیه جایگاه ها درجه یک هستند و از این حیث شهرستان ملایر حائز اهمیت است، گفت: به دنبال ایجاد جاذبه در جایگاه های عرضه سوخت در سطح استان هستیم و تقریباً در تمام جایگاه های عرضه سوخت استان این وضعیت و این جاذبه وجود دارد.

ساماندهی بازار ملایر؛ یکی از اولویت های اساسی توزیع نیروی برق

ولدی همچنین با اشاره به اینکه بررسی و رفع مسائل برق شهرستان در حوزه های گوناگون‌، با تدوین برنامه زمانبندی و منابع معین در دستور کار شهرستان و استان است، افزود: ساماندهی بازار ملایر، یکی از اولویت های اساسی و مهم شهرستان در حوزه ایمن سازی توزیع نیروی برق است.

وی اظهارکرد: متاسفانه با غفلتی که نسبت به توسعه زیرساخت ها و رفع مشکلات برق ملایر در گذشته صورت گرفته، شهرستان نیازمند یک عزم راسخ و اقدام عاجل در راستای رفع مسائل و گذر از شرایط اکنونی خود است.

ولدی در ادامه با اشاره به اینکه  ملایر رتبه نخست پرداخت تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و مکانیزاسیون کشاورزی را دارد، تأکید کرد: بهسازی و نوسازی صنایع غذایی و فرآوری محصولات کشاورزی یکی از اولویت و ضرورت‌های شهرستان در حوزه صنایع کشاورزی است.

فرماندار ملایر به رتبه نخست ملایر در پرداخت تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و مکانیزاسیون کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان انواع تسهیلات به کشاورزی شهرستان پرداخت شده است.

وی با تأکید بر اینکه تداوم و ارتقای خدمات باجه بانک کشاورزی در اسلامشهر آق گل، نیازمند حمایت کشاورزان و مردم منطقه است، گفت: باید با اصلاح الگوی مصرف و به‌روزرسانی شیوه‌های مصرف آب در حوزه کشاورزی استفاده از آب‌های زیرزمینی را کاهش دهیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار