نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. خرداد 1398 - 19:09   |   کد مطلب: 26882
طرح بسیج ملی «کنترل فشار خون» روز شنبه همزمان با سراسر کشور در شهرستان ملایر آغاز شد که در این طرح فشار خون 150 هزار ملایری بالای 30 سال مورد سنجش قرار می گیرد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر در حاشیه آغاز اجرای این طرح در مرکز بهداشت شهید باهنر ملایر در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در این شهرستان ۱۵۰ هزار تن بالای ۳۰ سال شناسایی شده است که فشار خون آنها به صورت رایگان کنترل و آموزش‌های لازم به آنها ارائه می‌شود.

محسن ترکاشوند افزود: تمامی مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی و بیمارستان‌ها در سراسر شهرستان آماده مراجعه شهروندان ملایری برای ثبت و کنترل فشار خون آنان است.

وی ادامه داد: پس از ثبت فشار خون پیامکی به افراد ارسال و وضعیت فشار خون و نیاز آنان به درمان و مراجعه به پزشک اطلاع داده می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر بیان کرد: در حال حاضر ۱۳۰ پایگاه بهداشتی در این شهرستان درگیر اجرای این طرح هستند که حدود سه تن در این پایگاه‌ها برای کنترل فشار خون افراد فعال هستند.

ترکاشوند با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ تن در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در این شهرستان فعال هستند گفت: تمام افرادی که در مرحله غربالگری به عنوان بیمار فشار خون بالا شناسایی شوند، پس از دریافت پیامک به مراکز جامع خدمات سلامت یا پزشک مربوطه ارجاع و مراحل مراقبت و درمان خود را طی می‌کنند.

وی یادآور شد: مرحله نخست این طرح از ۲۷ اردیبهشت آغاز شده و مرحله دوم از ۱۷ خرداد در سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۵ تیرماه به مدت یک ماه ادامه دارد.

ترکاشوند اظهار داشت: این طرح از روز گذشته / ‏جمعه / ‏‬در میعادگاه‌های نماز جمعه، بیمارستان‌ها، پارک‌ها و بوستان‌های ملایر آغاز و از امروز افتتاح رسمی شد و فشار خون افراد بالای ۳۰ سال، بیماران کلیوی و زنان باردار در تمامی مراکز و پایگاه‌های بهداشتی ثابت و سیار شهری و روستایی و بیمارستان‌های ملایر کنترل می‌شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار