نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. خرداد 1398 - 20:41   |   کد مطلب: 26867
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: تکمیل مسیر چهارخطه ملایر_ آورزمان به نهاوند به عنوان یکی از راه های پرتردد و حادثه خیز این شهرستان یکی از ضرورت ها است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ قدرت الله ولدی در دیدار مدیرکل راه و شهرسازی همدان با وی با بیان اینکه در سند راهبردی توسعه در افق سه ساله این شهرستان تکمیل محورهای چهارخطه از جمله اقدامات مهم و دارای اولویت است افزود: در حال حاضر پیمانکار این طرح تعیین و با تخصیص ردیف اعتبار ملی تجهیز کارگاه نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: ۲۲ کیلومتر از این محور پیمان سپاری شده است و به زودی آغاز رسمی عملیات اجرایی چهارخطه محور ملایر، آورزمان به نهاوند با حضور یکی از مسئولان ارشد کشوری انجام می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر درباره تکمیل مسکن مهر نیز اظهار داشت: در سفر اخیر قائم مقام وزیر راه و شهرسازی به این شهرستان، از مجموع ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار استانی برای ساماندهی و تکمیل محوطه سازی مساکن مهر، ۱۰۰ میلیارد ریال از این رقم به مساکن مهر ملایر اختصاص یافت.

ولدی افزود: در همین رابطه مقرر شد شهرداری ملایر در تفاهم نامه‌ای با راه و شهرسازی، عملیات اجرایی محوطه سازی مسکن مهر را آغاز کند و اداره راه و شهرسازی نیز متعهد شد با تهاتر زمین یا تخصیص اعتبار، هزینه‌های شهرداری را پرداخت کند.

وی تاکید کرد: در راستای ایجاد رونق ساخت و ساز و تأمین مسکن مورد نیاز شهروندان ملایری، اداره راه و شهرسازی زمین‌های تحت تملک خود را به صورت مشارکت در ساخت، به انبوه سازان واجد شرایط واگذار و عوائد حاصل از ساخت و فروش این واحدها را به شهرستان اختصاص دهد.

معاون استاندار همدان با تاکید بر اجرای طرح بازآفرینی شهری، محدوده بازآفرینی شهری ملایر را ۸۵۶ هکتار عنوان کرد و گفت: در این راستا پس از معرفی واحد مسکونی مستقر در محدوده بازآفرینی توسط شهرداری ملایر به بانک و تأیید آن توسط اداره راه و شهرسازی، ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با سود ۹ درصد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات با سود ۱۸ درصد ساخت به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان نیز بیان کرد: پرونده مسکن مهر در این استان تا پایان امسال باید تکمیل و بسته شود.

حسن ربانی ارشد با بیان اینکه حدود ۹۵ درصد از طرح مسکن مهر در این استان تحقق پیدا کرده و واحدهای مسکونی به متقاضیان تحویل شده است افزود: یک هزار و ۲۷۰ واحد مسکن مهر در استان همدان باقی مانده است که در صدد هستیم تا پایان امسال این تعداد تحویل متقاضیان شود.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۳۰ واحد به صورت سه جانبه است ادامه داد: در ملایر مسکن مهر سه جانبه نداریم و تنها ۴۳۰ واحد از مسکن مهر ملایر باقی مانده است که به صورت تعاونی است و باید تحویل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای محوطه سازی و دیواره سازی حائل مساکن مهر ملایر ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شد که قرار است از محل یارانه‌های غیرنقدی پرداخت شود و شهرداری ملایر به صورت تهاتری این محوطه سازی را انجام دهد.

ربانی ارشد با تاکید بر اینکه مساکن مهری که معارض حقوقی ندارند نیز باید تکمیل و تحویل شوند گفت: یکسری طرح‌هایی که از سال‌های قبل به اسم مسکن مهر بوده و به دلیل نداشتن پیشرفت فیزیکی و متقاضی از سامانه حذف شده‌اند، در قالب غیر مسکن مهر با انبوه سازان به صورت مشارکتی اجرا می‌شود.

وی همچنین به اشاره به سند راهبردی توسعه استان و شهرستان‌ها در حوزه راه و شهرسازی، ۲ طرح مهم چهارخطه محور ملایر، آورزمان به نهاوند و سه راهی سامن به بروجرد را از طرح‌های اولویت دار ملایر برشمرد و افزود: کل محور ملایر، آورزمان به نهاوند در حوزه این شهرستان ۲۲ کیلومتر است که به زودی با حضور یکی از مسئولان کشوری عملیات اجرایی آن به صورت رسمی آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان ادامه داد: با توجه به اینکه طرح چهارخطه سه راهی سامن به بروجرد دارای ردیف ملی نبود، مقرر شد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از محل نقاط حادثه خیز برای اجرای این طرح کمک کند.

ربانی ارشد با بیان اینکه این طرح هم اکنون ۲ پیمانکار فعال دارد و در دست اجرا است بیان کرد: ۶ کیلومتر از ۱۵ کیلومتر این محور در سال های گذشته زیر بار ترافیک رفته است و ۹ کیلومتر باقیمانده دارای حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که مقرر شد در صورت تخصیص اعتبار توسط سازمان راهداری، تا پایان فصل کاری این طرح به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ میلیارد ریال برای این طرح بدهی داریم گفت: برنامه ما این است که تا پایان امسال ۲۰ کیلومتر بزرگراه را در استان همدان تحویل دهیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار