نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. ارديبهشت 1398 - 14:07   |   کد مطلب: 26729
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان همدان گفت: با توجه به تاکید و پیگیری های رییس قوه قضاییه در زمینه تعیین و تکلیف زندانیان مهریه، 48 تن از زندانیان این استان تا 2 هفته دیگر از زندان آزاد می شوند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از نافع، حسن خانجانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: 143 تن به علت مهریه هم اینک در زندان به سر می برند که 48 تن از این تعداد شرایط آزادی را دارند و مابقی علاوه بر مهریه محکومیت های دیگری نیز دارند.
وی اضافه کرد: برای آزاد سازی زندانیان مهریه تمامی معاونان دادگستری و روسای شهرستانی بسیج شدند تا آنها به زودی به آغوش خانواده بازگردند.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان همدان اضافه کرد: در مورد زندانیان مهریه اصل بر «اعسار» آنها است مگر اینکه طرف مقابل تمکن مالی داماد را ثابت کند.
خانجانی با بیان اینکه برخی خانواده ها هنگام ازدواج احساسی تصمیم می گیرند گفت: مهریه های کلان در کنار بحران اقتصادی اخیر موجب افزایش شمار زندانیان مهریه شده است.
وی ادامه داد: برخی ارزش دختر را بر اساس مهریه قیمت گذاری می کنند در حالیکه ارزش یک زن به کرامت ذاتی و روح الهی اوست.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان همدان خواستار امر به معروف ریش سفیدان در مراسم های خواستگاری و تعیین مهریه شد و گفت: مهریه ابزاری برای تامین زندگی زوجه است و نباید وسیله ای برای فشار به خانواده و فروپاشی زندگی تبدیل شود.
خانجانی بیان کرد: با افزایش نرخ سکه میزان مراجعه به دستگاه قضایی نیز افزایش یافت، چرا که توقعات مالی برای افرادی ایجاد شده و مهریه ابزاری برای سو استفاده شده است.
وی با عنوان اینکه بیشترین محکومان مالی به علت صدور چک بلا محل در زندان هستند گفت: با تغییر و اصلاح در قانون صدور چک، دیگر نیاز به رسیدگی قضایی به این پرونده ها نیست.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان همدان اضافه کرد: با بهره گیری از سامانه یکپارچه بانک مرکزی ، صاحب چک در هر بانکی حساب داشته باشد قابل برداشت است.
خانجانی از شهروندان خواست پیش از انجام هر معامله ای ابتدا به مشاوران حقوقی مراجعه کرده همچنین فرایند انجام معامله را با حضور شاهد مستند سازی کنند.

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار