نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. ارديبهشت 1398 - 5:08   |   کد مطلب: 26722
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: با اجرای سیستم های نوین آبیاری و طرح های لوله گذاری و انتقال آب کشاورزی، در سال زراعی گذشته 39 میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی این شهرستان صرفه جویی شد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا علی مروت امیری در نشست اعضای شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ملایر افزود: با اجرای لوله گذاری در زمین های کشاورزی سه میلیون و 403 هزار مترمکعب آب صرفه جویی شد.
وی بیان کرد: همچنین با اجرای سه هزار و 613 هکتار آبیاری کم فشار، پنج میلیون و 748 مترمکعب و با اجرای 6 هزار و 672 هکتار آبیاری تحت فشار حدود 30 میلیون مترمکعب آب در این بخش صرفه جویی شده است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: این میزان صرفه جویی آب در بخش کشاورزی ملایر تا پایان سال 97 انجام شده است که امیدواریم با اتمام طرح های در دست اجرا این رقم افزایش یابد.
وی درباره کشت های کم آب بَر نیز اظهار داشت: سهمیه ملایر امسال یکهزار هکتار تعیین شده که برش شهرستانی آن نیز مشخص شده است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: از این میزان 200 هکتار برای کشت خیار، 150 هکتار برای هندوانه و 40 هکتار برای کشت گوجه فرنگی در نظر گرفته شده است.
امیری گفت: تاکنون 60 هکتار از یکهزار هکتار بلامانع بوده و کشت شده است که برای رسیدن به سهمیه مورد نظر نیازمند همراهی بیشتر امور منابع آب شهرستان هستیم.
وی تاکید کرد: با توجه به فعالیت واحدهای تولید خیارشور در شهرک مواد غذایی سامن و نیاز شهروندان به محصولات سیفی، برای کشت این محصولات نباید با مشکل مواجه شویم.
امیری با بیان اینکه کشت گندم و جو نیز در دست اجرا داریم، درخواست کرد: مساعدت های لازم برای تامین آب مورد نیاز برای یک واحد 50 هکتاری گلخانه در ملایر انجام شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار