نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. ارديبهشت 1398 - 5:06   |   کد مطلب: 26721
مدیر امور منابع آب ملایر گفت: با توجه به بارندگی های خوب امسال، میزان حجم آب سد کلان هم اکنون به 46 میلیون متر مکعب رسیده است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا محمد مظفری در نشست اعضای شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ملایر افزود: ورودی آب به سد کلان هفت هزار و 600 متر مکعب در ثانیه است که خروجی سد نیز به همین میزان است.
وی بیان کرد: در حال حاضر آب هم از دریچه های تحتانی و هم از سر ریز وارد سد کلان می شود.
مدیر امور منابع آب ملایر میزان بارندگی های این شهرستان را حدود 600 میلی متر عنوان کرد و گفت: میانگین بارش های سالانه ملایر 310 میلی متر است.
مظفری ادامه داد: با توجه به بارش های زمستان و بهار امسال، میزان بارش ها در این شهرستان نسبت به میانگین بلندمدت 92 درصد افزایش یافت.
وی همچنین درباره انسداد چاه های غیرمجاز این شهرستان نیز بیان کرد: تعهد ما در سال گذشته انسداد 55 حلقه چاه غیرمجاز بود که 74 حلقه چاه مسدود شد.
مدیر امور منابع آب ملایر ادامه داد: تعهد امسال ما برای انسداد چاه های غیرمجاز هنوز مشخص نشده است که پیش بینی ما این است تعهد ملایر برای انسداد این چاه ها 80حلقه باشد.
مظفری با اشاره به وجود یکهزار و 100 حقله چاه غیرمجاز و فاقد پروانه در این شهرستان گفت: تاکنون 450 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است و 500 حلقه نیز در دست اقدام است.
وی یادآور شد: 160 حلقه چاه نیز در دست اقدام است که مجوز صنعتی بگیرند.
مدیر امور منابع آب ملایر با اشاره به بارندگی ها و سیلاب های اخیر اظهار داشت: چاه های مجاور رودخانه های این شهرستان افزایش آب خوبی داشتند، اما چاه هایی که در محدوده دشت ها بودند، میزان ورودی آب آنها قابل توجه نبود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار