نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. ارديبهشت 1398 - 9:58   |   کد مطلب: 26716
رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر با بیان اینکه تاکنون 9 هزار و 60 واحد ساخته شده و تا پایان سال تحویل متقاضیان می‌شوند گفت: از تعداد کل مساکن مهر ملایر 300 واحد به دلیل نداشتن متقاضی از شرایط مسکن مهر خارج می‌شوند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس؛ طرح احداث واحدهای مسکن مهر یکی از اقداماتی بود که در دولت نهم و دهم با هدف ایجاد سرپناه برای اقشار کم‌درآمد و فاقد مسکن رقم خورد.

عدم کارشناسی در جانمایی مسکن مهر، عدم مطالعات اولیه، عدم برنامه‌ریزی مدون و دقیق در زمینه تخصیص تسهیلات، عدم مدیریت در برخی تعاونی‌های مسکن‌ مهر، نواقص فنی و اجرایی، تورم شدید بازار مصالح و رکود بازار مسکن در سال‌های گذشته، ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای ساکنان و... از جمله مشکلات واحدهای مسکن مهر در نقاط مختلف کشور بوده است.

در دولت یازدهم و دوازدهم مسوولان بخش مسکن و شهرسازی در این مقوله وارد شده و طبق وعده‌ قرار است تا پایان امسال مسکن‌های مهر تحویل متقاضیان شود.

 در استان همدان نیز بیش از 29 هزار واحد مسکن مهر کلید خورد که تاکنون بیش از 28 هزار واحد ساخته شده و با این وجود زیرساخت‌های آن در بیشتر نقاط استان نیازمند اصلاح و بازسازی است.

رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به اینکه احداث مسکن مهر ملایر نیز مانند سایر شهرستان‌های کشور از سال 89 آغاز شد اظهار کرد: تعداد واحدهای مسکن مهر ملایر 9 هزار و 500 واحد بوده که شامل شهر ملایر و شهرهای زیر 25 هزار نفر است.

علیرضا صارمی با بیان اینکه تاکنون 9 هزار و 60 واحد ساخته شده و تا پایان سال تحویل متقاضیان می‌شوند گفت: از تعداد کل مساکن مهر ملایر 300 واحد به دلیل نداشتن متقاضی از شرایط مسکن مهر خارج می‌شوند.

وی افزود: مسکن 140 واحدی خانه کارگر نیز تا پایان امسال تعیین تکلیف می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر گفت: روشنایی معابر، فضای سبز، استقرار کیوسک انتظامی، خدمات آموزشی و فرهنگی و رفاهی از جمله زیرساخت‌های مورد نیاز در مساکن مهر استان است که سیاست جدید بر این است که هر چه سریعتر خدمات زیربنایی، آسفالت و کاربری‌های عمومی در صورت تخصیص اعتبارات انجام ‌شود.

وی با اشاره به  سیلاب‌های ابتدای امسال گفت: این سیلاب‌ها خسارتی در مساکن مهر ملایر نداشت و برخی آبگرفتگی‌ها نیز مربوط به آب‌های سطحی به دلیل موقعیت منطقه بود.

صارمی تصریح کرد: با توجه به اینکه مسکن مهر در منطقه غرب ملایر واقع شده، باید دانشگاه و شهرداری برای این منطقه برنامه‌ و طرح داشته باشد تا زه‌کشی از ساختمان‌ها و کانالیزه کردن آب‌های سطحی و آب‌های روان انجام شود زیرا با این اقدام با کمترین بارش‌ها این واحدها با مشکل آب‌گرفتگی در آینده مواجه نمی‌شوند.

 وی ادامه داد: قرار است با مشارکت شهرداری مطالعات این طرح انجام شود و احداث سیل‌بندها را طی مراحل بعدی در برنامه داشته باشیم.

 رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر در ادامه با اشاره به سفر قائم مقام وزیر راه و شهرسازی طی هفته گذشته به ملایر گفت: در این سفر به دعوت نمایندگان ملایر انجام شد از نزدیک مشکلات مسکن مهر ملایر مورد بررسی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در این سفر مقرر شد قائم مقام وزیر راه و شهرسازی مبلغ 10 میلیارد ریال از منابع تهاتر زمین و ارتباطات برای محوطه‌سازی و ترانشه‌برداری محدوده احداث مسکن‌های مهر ملایر تخصیص دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار