نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. ارديبهشت 1398 - 19:29   |   کد مطلب: 26699
امام جمعه ملایر گفت: با شناختی که از امریکا و اروپا داریم می دانیم که هیچ امیدی به اروپایی ها نیست.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر برقراری در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر با اشاره به سخنان رهبری در جمع قاریان اظهار کرد: رهبری در این دیدار به توجه به قرآن تاکید داشتند و  باید دانست که قرآن همواره به ما پرهیز از اعتماد به دشمن را تذکر داده است.
وی همچنین با اشاره به سخنان رهبری در جمع فرهنگیان اشاره و  بیان کرد: ما با روحیه انقلابی می توانیم در برابر مشکلات امروز مقاومت کنیم و این روحیه باعث ایستادگی در برابر دشمنان می شود.
امام جمعه ملایر گفت: کسانی که اموال مورد نیاز مردم را احتکار می کنند باید دولت به شدت با آنان برخورد کند.
وی تاکید کرد:  دولت و بخش های خصولتی حق ندارند کالایی را انبار کنند تا قیمت آن بالا رود.
وی روحیه انقلابی را لازمه پیمودن مسیر انقلاب و تحقق تمدن اسلامی دانست و بیان کرد:  عزت و منافع ملی در گرو روحیه انقلابی است و باید به آن توجه شود.
حجت الاسلام برقراری به تصمیم مسئولین جمهوری اسلامی درباره برجام اشاره کرد و گفت:  آمریکایی ها نسبت به توافق بین المللی برجام عهد شکنی کردند ک دولت ترامپ از آن خارج شد و پس از آن  آلمان و فرانسه و انگلیس گفتند به تعهدات پایبند می شویم اما نبودند.
وی افزود:  ناتوانی اروپایی ها از تامین منافع برجامی کشورمان باعث شد که ایران اسلامی  سطح تعهدات خود را کاهش دهد و ایران به دستور رئیس جمهور و تصمیم شورای عالی امنیت ملی به پنج کشور نامه دادند و  دو تصمیم مهم گرفتند.
امام جمعه ملایر گفت:  طبق بند 23 برجام ایران می تواند در مقابل بد عهدی طرف های مقابل کل برجام یا بخشی از آن را لغو کند و بر همین اساس این تصمیم در کشور گرفته و 60 روز به اروپایی ها مهلت داده شده است.
وی تاکید کرد: ما با شناختی که از امریکا و اروپا داریم می دانیم که هیچ امیدی به اروپایی ها نیست و اقدام قابل قبولی نخواهند داشت و هر چند فرصتی که  به آنان داده شده اما انتظار بیهوده به اروپاییان تا کنون فرصت های زیادی از ایران گرفته است.
امام جمعه ملایر گفت:  تصور اقدامی ازجانب بیهوده است و از دیپلماسی خارجی می خواهیم این تصور را با اقدامی موثر پاسخ دهند.
وی به پاسخ حماس در مقابل حملات اسرائیل اشاره و بیان کرد: نتانیاهوددر مقابل این حملات سر تعظیم فرود آورد و بسیاری  تعهدات جدید به فلسطین را پذیرفت.
وی با اشاره به روز وفات حضرت ابوطالب در هفتم رمضان و حضرت خدیجه در دهم رمضان بیان کرد: حضرت خدیجه با مال خود با اسلام ابرو و داد و همع ما مدیون فداکاری آن بانوی بزرگوار هستیم.
حجت الاسلام برقراری به سالروز لغو امتیاز تنباکو به فتوای میرزا حسن شیرازی اشاره و عنوان کرد: این اقدان نشان دهنده این است که دشمن همواره به دنبال ضربه زدن به ایران بوده و غربی ها همواره به دنبال این بوده که منافع کشور را به نفع خودشان مصادره کنند و علمای بزرگ در مقابل آنان ایستاده اند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار