نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. ارديبهشت 1398 - 20:24   |   کد مطلب: 26697
استاندار همدان گفت: در پایان برنامه ششم توسعه باید نرخ بیکاری استان به 1.7 درصد برسد تا به همه تعهدات در زمینه اشتغال عمل شده باشد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس؛ سید سعید شاهرخی ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان ضمن قدردانی از رتبه‌های استان در بحث اشتغال کرد: این آمارها امیدوارکننده است اما کافی نیست.

وی با بیان اینکه سند راهبردی توسعه استان ظرف سه سال آینده در سال 1400 به اتمام می‌رسد افزود: باید تلاش شود از همه امکانات و ظرفیت‌های استان علاوه بر شناسایی استفاده شود.

استاندار همدان ادامه داد: ظرف هفت سال به طور میانگین 5 میلیارد تومان در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌شود و قرار است سالانه 20 هزار شغل و در مجموع 60 هزار شغل ایجاد شود.

وی تاکید کرد: در پایان برنامه ششم توسعه باید نرخ بیکاری استان به 1.7 درصد برسد تا به همه تعهدات در زمینه اشتغال عمل شده باشد.

شاهرخی با اشاره به افتتاح دهمین شهرستان همدان با نام درگزین بیان کرد: باید در سند توسعه استان این شهرستان به صورت مجزا دیده شود چراکه این منطقه از مناطق بااصالت و پتانسیل بالاست و از دیرباز مرکزیت تجاری داشت.

وی گفت: با وجود تسهیلات یک‌هزار و 200 میلیارد تومانی در بخش اشتغال باید علاوه بر شناخت نیروی کار، فرصت‌ها را بشناسیم و از تولیدکننده حمایت کنیم.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالگرد خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: پس از خروج  یکجانبه آمریکا از برجام این کشور مشکلات زیادی در جامعه جهانی ایجاد کرده اما اروپا به رغم شعارهایش اقدام عملی در این زمینه تاکنون انجام نداده است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا با برهم زدن نظم اقتصادی در جهان قصد دارد استکبار جهانی خود را در خاورمیانه اعمال کند گفت: البته مطابق آرمان‌های انقلاب اسلامی، ایران هیچگاه زیر بار خواسته‌های استکبار نمی‌رود.

شاهرخی با بیان اینکه حفظ انسجام ملی مهمترین راهبرد کشور است تا در صفوف مختلف جامعه شکاف ایجاد نشود ادامه داد: هوشیاری در مقابل دشمن و تقویت و انسجام ملی می‌تواند کمک بزرگی برای مقابله با آمریکا کند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن امروز می‌خواهد در عزم ملی ما تردید ایجاد کند بیان کرد: آنچه امروز جامعه نیاز دارد آرامش است چراکه با وجود ظرفیت‌های داخلی کشور و خرد جمعی می توان جلوی تحریم‌های ظالمانه آمریکا ایستاد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در بحث تحریم‌ها استان‌های کشور در صف اول مقابله هستند اضافه کرد: باید علاوه بر گسترش و تقویت تولید در حوزه نظارت آرامش را در جامعه ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار