فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

18. ارديبهشت 1398 - 17:12   |   کد مطلب: 26689
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر پیش بینی کرد: در سال زراعی جدید حدود 210 تن گل محمدی از مزارع این شهرستان برداشت شود که نسبت به سال گذشته میزان تولید بیش از یک و نیم برابر افزایش یابد.

به گزارش ملایری‌ها؛ علی مروت امیری در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: سال گذشته سطح زیر کشت گل محمدی در مزارع این شهرستان 105 هکتار بود که از این میزان 70 هکتار بارور و 35 هکتار هنوز به مرحله باردهی نرسیده بود.
وی افزود: امسال 35 هکتار نیز به مرحله باردهی رسیده است و در مجموع پیش بینی می شود میزان برداشت گل محمدی در مزارع این شهرستان به 210 تن برسد.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: سال گذشته از سطح زیر کشت قابل بارور گل محمدی در هر هکتار 2 تن برداشت شد که در مجموع 140 تن گلبرگ تازه گل محمدی از مزارع این شهرستان برداشت شد.
مروت امیری بیان کرد: در حال حاضر 20 هکتار نیز به سطح زیر کشت گل محمدی در مزارع ملایر اضافه شده است و سال زراعی آینده به مرحله برداشت می رسد.
وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گل محمدی از سه تا 20 هکتار متغیر است گفت: روستاهایی همچون بابلقانی، خوش آباد، پیهان، حرم آباد، طجر سامن، علوی و خردمند بیشترین میزان تولید گل محمدی را دارند.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر اظهار داشت: با توجه به اینکه گل محمدی گیاهی بسیار مقاوم به کم آبی، دارای ارزش اقتصادی بالا و آفت کمی است، کشت این محصول با استقبال خوب کشاورزان ملایری مواجه است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار