نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. ارديبهشت 1398 - 14:15   |   کد مطلب: 26671
فرمانده سپاه ملایر گفت: 5 هزار و 766 نفر روز اردوی جهادی در راستای اعتلای بسیج و با حضور گروه‌های جهادی بسیج مهندسین، بسیج جامعه پزشکی و پایگاه‌های مقاومت، محلات و بسیج مهندسین صنعت در سال جاری برگزارمی شود.

به گزارش ملایری‌ها؛  سید جواد حسینی صبح  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ملایر با اشاره به نام‌گذاری سال98 توسط رهبری با نام رونق تولید اظهار داشت: رهبری با این نام‌گذاری سیاست،راهبردی و نقشه راه سالیانه را برای همه مشخص کردند تا در این مسیر حرکت کنیم.
وی اتحاد و همبستگی را لازمه تحقق این شعار در برابر نقشه‌های دشمنان عنوان کرد و گفت: مسئولین باید هرچه بیشتر پای کار آمده و با کار جهدی در مسیر پیشرفت کشور و منویات رهبری حرکت کنند.
فرمانده سپاه ملایر چهارضلعی ابتکار به جای انفعال، اعتماد نکردن به غربی‌ها، فعال‌سازی ظرفیت‌های تمام‌نشدنی و بسیج جوانان برای مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها را مهم‌ترین راهبرد در بیانات ابتدای سال رهبری عنوان کرد.
وی با گرامیداشت روز بسیج سازندگی در17 اردیبهشت بیان کرد: سپاه ملایر در راستای بسیج سازندگی برنامه‌های بلندمدت و کوتاه در سا 98 به اجرا می‌کند.
حسینی به تشکیل 166 گروه جهادی محله محور اشاره و بیان کرد: این گروه‌های جهادی در مساجد و پایگاه‌های مقاومت و در عرصه‌های بهداشتی، آموزشی، عمرانی و بصیرتی شروع به کار می‌کنند.
وی افزود: 5 هزار و 766 نفر روز اردوی جهادی در راستای اعتلای بسیج و با حضور گروه‌های جهادی بسیج مهندسین، بسیج جامعه پزشکی و پایگاه‌های مقاومت، محلات و بسیج مهندسین صنعت در سال جاری برگزارمی شود.
فرمانده سپاه ملایر گفت: بسیج سازندگی شهرستان در راستای اشتغال‌زایی و تحقق شعار سال اقدام به واگذاری تسهیلات به متقاضیان طرح‌های  اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و ایجاد کارگاه‌ها می‌کند.
وی به اجرای طرح همگام با کشاورز در سال 98 اشاره و بیان کرد: این طرح باهم افزایی اداره جهاد کشاورزی بوده و  95 نفر از مهندسین بسیجی کشاورزی به روستاها جهت مشاوره به کشاورزان اعزام می‌شوند.
حسینی افزود: سال گذشته 19 نفر از مهندسین بسیجی به روستاها اعزام شدند که اقدامات خوبی در مقابله با آفات و افزایش کیفیت و کمیت محصولات داشتند.
وی برگزاری میز خدمت ادارات در سطح شهر با حضور مسئولین برای حل مسائل و مشکلات مردم را یکی دیگر از برنامه‌های سپاه در سال 98 عنوان کرد.
فرمانده سپاه ملایر گفت: تفاهم‌نامه‌ای با اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان و اداره بهزیستی منعقدشده و بر اساس آن 110 پروژه عمرانی ساخت خانه برای افراد بی‌بضاعت و دارای مشکل پیش‌بینی‌شده است.
وی به درگیری سه  استان لرستان، خوزستان و گلستان با سیلاب در ابتدای سال اشاره کرد و گفت: پس از سیل و درگیری مرم این مناطق با مشکلات فراوان ما شاهد سیل خدمت و یک همبستگی ملی بودیم و در همین راستا هر مسجد یک منزل مسکونی در سراسر کشور اجرا می‌شود.
حسینی گفت: از تمامی مردم و خیرین سراسر شهرستان و کشور تقاضا می‌شود در این طرح که با محوریت مساجد برگزارشده به بازسازی و نوسازی منازل ناطق سی زده کمک کنند.
وی افزود: از بانک‌ها و مدیرعاملان آنان نیز درخواست می‌شود که در ساخت مدارس در این سه استان سی زده کمک کنند چرا که بسیاری از مدارس در این مناطق تخریب شده است.
فرمانده سپاه ملایر به اعزام شش مرحله کمک‌های مردمی ملایر به مناطق سیل‌زده خوزستان، گلستان و لرستان اشاره کرد و گفت: این کمک‌های مردمی با 12 کامیون به این مناطق باارزش یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعزام شدند و همچنان کمک‌ها ادامه دارد.
وی گفت: مردم ملایر در کمک به مناطق سیل‌زده سنگ تمام گذاشتند و کارخانه‌ها و روستاها کمک‌های فراوانی برای این مناطق داشتند که جای تقدیر است.
حسینی به اجرای طرح جاده اصلی همدان به تویسرکان با حضور بسیجیان  اشاره کرد و گفت: این طرح فاصله تویسرکان به همدان را از 55 کیلومتر به 20 کیلومتر رسانده و7 روستا را به هم وصل می‌کند که بسیجیان در قالب اردوهای جهادی در این طرح حضور دارند.
وی به اجرای طرح جهاد روشنایی در روستای علی‌آباد اشاره کرد و گفت: این روستا پایلوت استفاده از انرژی خورشیدی برای منازل و کارخانه‌ها در این طرح انتخاب شده است و این پروژه توسط بسیج و سپاه در حال انجام است.
فرمانده سپاه ملایر به نیمه کار ماندن دو پروژه پایگاه فرهنگی در منطقه شمس‌آباد و دریاچه کوثر اشاره وبیان کرد: اجرای این دو پروژه منتظر کمک دستگاه‌های اجرایی است.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار