نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. ارديبهشت 1398 - 20:08   |   کد مطلب: 26670
معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با تأکید بر اینکه تویسرکان و ملایر برای جهانی شدن مبل و منبتشان رو در روی هم نیستند، گفت: ما در سازمان میراث فرهنگی به دنبال بهره مندی از دو سهمیه برای جهانی شدن مبل و منبت هستیم.

به گزارش ملایری‌ها؛ «هاشم مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار نافع، با اشاره به پیشینه مبل و منبت در دو شهرستان تویسرکان و ملایر گفت: در این دو شهرستان تولید مبل و منبت جزئی از زندگی و معیشت مردم شده است و از آنجا که این هنر دست، قدمتی دیرینه دارد ما به دنبال جهانی شدن مبل و منبت هر دو شهرستان هستیم.

وی اظهار کرد: تمام شرایط، خصوصیات و آیتم های جهانی شدن(پروپوزال) ملایر به عنوان یک شهر و اشترمل به عنوان یک روستا در حوزه مبل و منبت جمع آوری و به سازمان میراث فرهنگی در پایتخت ارسال شده است.

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی همدان به شیطنت رسانه ای در فضای مجازی درباره همین جهانی شدن منبت  ملایر و اشترمل  در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: متأسفانه برخی به دنبال ایجاد تفرقه بین دو شهرستان استان هستند، در حالی که اصل موضوع چیز دیگری است که به آن پرداخته نشده است.

مظاهری تصریح کرد: ما در سازمان میراث فرهنگی به دنبال بهره مندی از دو سهمیه برای جهانی شدن مبل و منبت هستیم یکی استفاده از سهمیه روستایی و دیگری سهمیه شهری آن هم به صورت مجزا.

وی عنوان کرد: در حقیقت این دو سهمیه یکی برای ملایر به عنوان شهر جهانی و دیگری برای اشترمل به عنوان روستای جهانی مبل و منبت است و هیچ مغایرتی با هم ندارند و این قول به مردم هر دو شهرستان داده می شود که به جد پیگیر مطالبات آنان هستیم.

به گزارش خبرنگار نافع، جهانی شدن روستای اشترمل به عنوان " دهکده جهانی مبل و منبت" مطالبه و خواسته اصلی مردم تویسرکان است و در این زمینه می طلب مسئولان متولی به ویژه نماینده، فرماندار و میراث فرهنگی نامه نگاری های لازم و پیگیرانه خود تا رسیدن به نتیجه را متوقف نکنند و ذره ای عقب ننشیند.

سبک منحصر به فرد گلریز هنر دست هنرمندان اشترملی است که می تواند مردم این دیار را برای جهانی شدن حرفه یشان یاری رساند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما