نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. ارديبهشت 1398 - 22:06   |   کد مطلب: 26620
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: فضای مجازی تبدیل به قتلگاهی برای باورهای دینی و فرهنگی جوانان شده است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایسنا،‌ حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی در همایش طلایه داران تبلیغ ضمن تقدیر از زحمات 15 ساله آیت الله طه محمدی اظهار کرد:اولین قدم در تبلیغ باورهای دینی توجه به نفس و درون خود بوده و دعوت به سمت خداوند متعال نیازمند اخلاص است.

وی با بیان اینکه اخلاص،باورمندی و دغدغه هدایت لازمه تبلیغ اعتقادات دینی است افزود:اگر کسی می خواهد در برابر مفاسد اقتصادی،اجتماعی قیام کند و شرک و ظلم را کنار بزند باید در قدم اول بر خواسته های نفسانی خود شمشیر بکشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه طی 23 سال مدت تبلیغ پیامبر 7 میلیون نفر مسلمان شدند اما در مدت پیامبری حضرت نوح تنها 80 نفر ایمان آوردند گفت: بسیاری از گریه‌های پیامبر به خاطر انسان‌های دیگر بود و ما  باید از خودمان بپرسیم که با توجه به شرایط امروز جامعه و وضعیت شبیخون فرهنگی و جوانان چقد دغدغه هدایتگری در ما وجود دارد؟

شعبانی با بیان اینکه مبلغان در ماه رمضان بر روی هدایت یک نفر تمرکز کنند چرا که در این صورت شلوغ یا خلوت بودن مسجد برای آنان کم اهمیت می شود اظهار کرد:جوان،اخلاق و معنویت کلیدواژه های مهم بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی بااشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره اینکه در تبلیغ های خود به ابن توجه کنید که دشمن کجا را مورد هجوم قرار داده است گفت:مخاطب ما جوانی است که امروزه در فضای مجازی تربیت شده و مورد شبیخون فرهنگی قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه فضای مجازی تبدیل به قتلگاهی برای باورهای دینی و فرهنگی شده است عنوان کرد:فضای مجازی تا خلوت کده جوانان رسوخ کرده و اعتقادات و فرهنگ آنها را هدف گرفته است و بالاترین خطر آن این است که جوان را از هویت خود دور می‌کند.

وی با بیان اینکه امروزه با یک دشمن قوی در یک رسانه ای که جنبه تقابلی دارد مواجه هستیم اضافه کرد:مبلغین با فطرت جوانان و دشمن با طبیعت آنها مواجه است که فطرت بر طبیعت غلبه دارد و فقط باید خاک را کنار بزنیم تا فطرت خود را نشان دهد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه البته جوانانی که فکر می‌کنیم از دست رفته‌اند، فطرتشان آماده است که بازگردند و ما باید دغدغه هدایت آنها را داشته باشیم عنوان کرد:بیانیه گام دوم انقلاب یک بیانیه مطالعه شده برای تحقق تمدن اسلامی بوده و اخلاق و معنویت یکی از الزامات رسیدن به آن است.

شعبانی با بیان اینکه امروزه معنویت و اخلاق مورد توجه مردم دنیا قرار گرفته است، اما خطری که در این مسئله وجود دارد این است که برخی معنویت بدون ولایت را ترویج می‌کنند اضافه کرد: دشمن یک معنویت ساختگی درست کرده تا فطرت جوانان را ارضا کند وخطرآن بیشتر از بی دینی است به طوری که در گذشته جوان دربرابر نفی معنویت و دین مقاومت می کرد اما امروزه یک تغذیه نامناسب توسط دشمن درست شده است که اشتهای جوانان را کور می‌کنند و آن دین گزینشی است.

وی با بیان اینکه در دین گزینشی، جوان دین دار است اما ولایت و مرجعیت ندارد گفت: تفکر دین گزینشی در جوانان جدی است و امروز با معنویت‌های ساختگی قطع شده از ولایت مواجه هستیم وباید محتواهای مبتنی بر قرآن فراهم کرده و به جوانان عرضه کنیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه معنویت بدون ولایت ارزشمند نیست افزود:مسئولیت حفظ انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه بر دوش روحانیت است.

شعبانی با بیان اینکه وظیفه ما حفظ انقلاب اسلامی اصیل مبتنی بر آرمان‌های امام و بیانات مقام معظم رهبری است تصریح کرد: تشریح و بیان حقیقت این انقلاب و برطرف کردن تشکیک‌هایی که از خارج ایجاد می‌شود بر عهده روحانیون است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار