نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. ارديبهشت 1398 - 22:54   |   کد مطلب: 26612
فرمانده سپاه ناحیه ملایر مطرح کرد
نقش کلیدی سپاه در حراست از دستاوردهای انقلاب
فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به حق از بزرگ ترین سنگرهای دفاع از ارزش های الهی نظام ما بوده و در حراست از دستاوردهای نظام و شجره طیبه انقلاب نقش کلیدی داشته و دارد.

به گزارش ملایری‌ها؛ سرهنگ پاسدار سیدجواد حسینی در گفت و گو با ایسنا، منطقه همدان، با اشاره به فرارسیدن 2 اردیبهشت ماه سالروز تأسیس سپاه به دستور امام خمینی(ره) در سال 1358، افزود: طبق قانون اساسی وظیفه خطیر سپاه حراست از انقلاب و دستاورهای آن است. از زمان تشکیل سپاه، با توجه به اهمیت مأموریت و سختی کار این نهاد، سپاه در مقابل توطئه های مختلف دشمنان در زمینه ترور شخصیت های برجسته نظام ایستاد.

 

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) از همان آغاز انقلاب خطرات فراوانی را برای این نظام مقدس پیش بینی کرده بودند که یکی از آنها جنگ نظامی بود، ادامه داد: در طول دفاع مقدس و با شروع جنگ تحمیلی سپاه با حضور و سازماندهی بسیج مردمی تواست حماسه بزرگ 8 ساله را رقم بزند. بعد از آن نیز سپاه با قدرت تمام در بحث سازندگی ورود پیدا کرد و خدمات فراوانی را به انقلاب اسلامی ارائه داد. 

 

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به آغاز جنگ نرم دشمنان نظام، اظهار کرد: سپاه پاسداران با بصیرت افزایی و انجام اقدامات فرهنگی و راهبردی در مقابل توطئه های دشمنان داخای و خارجی از نقلاب حراست کرد.

 

وی یادآورشد: همچنین زمانی که دشمنان خارجی با انواع توطئه ها کشور را تهدید می کردند، سپاه در بحث مسائل امنیتی و دفاعی ورود جدی داشت و از مرزهای کشور در مقابل منافقان و گروهک های تکفیری چون پژاک، داعش و ... دفاع کرد.

 

حسینی به حضور فعالانه سپاه در زمان بروز بحران در کشور اشاره کرد و گفت: سپاهیان همواره در صحنه و میدان عمل برای کمک به مردم حضور داشتند و نمونه بارز آن سیل اخیر در 5 استان کشور است که سپاه و ارتش با حضور میدانی خود به نقش آفرینی پرداختند.

 

وی با بیان اینکه امروز سپاه و ارتش 2 رکن اساسی و کلیدی انقلاب و نظام به شمار می روند، ادامه داد: همدلی و وحدت این دو نیرو در بحث مدیریت سیل اخیر به نقطه اوج رسید و باعث ایجاد امنیت، امیدواری و آرامش خاطر در بین سیل زدگان و هموطنان مان و باعث عصبانیت دشمنان شد.

 

سپاه به وظایف خود عمل کرده است

 

وی به اقدام خصمانه ترامپ در روز میلاد امام حسین(ع) مبنی بر تروریست خواندن سپاه اشاره و عنوان کرد: این اقدام پلید آمریکا نشان از این دارد که از سپاه عصبانی است و این نشان می دهد که سپاه توانسته به اهداف و وظایف تعریف شده خود، به خوبی عمل کند.

 

 وی تصریح کرد: برجستگی سپاه، در همراهی «سلحشوری نظامی» با «خلوص معنوی» بوده و همه موفقیت ها از هماهنگی این دو ناشی شده است و این عنصر اصلی همواره باید در سپاه پاسداران حفظ شود.

 

حسینی با اشاره به اجرای برنامه های متعدد به مناسبت سالروز تأسیس سپاه در ملایر یادآورشد: حضور سپاهیان و بسیجیان ملایر در نماز جمعه و سخنرانی در خطبه های پیش از نماز، برگزاری جلسات متعدد و کارشناسی بصیرتی، سرکشی از پیشکسوتان و بازنشستگان سپاهی و پاسدار، سرکشی و دیدار با جانبازان و جمع آوری کمک های مردمی برای ارسال به مناطق سیل زده، اهم برنامه های ما در گرمیداشت این روز به شمار می رود.

 

ارسال 11 کامیون حامل کمک های غیرنقدی به مناطق سیل زده

 

فرمانده سپاه ملایر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تا به امروز طی 4 مرحله  توسط 11 کامیون اقلام مورد نیاز و اولیه به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون تومان با همکاری سپاه جمع آوری و به مناطق سیل زده کشور ارسال شده است، افزود: 5 دستگاه تویوتا درحال جمع آوری اقلام و هستند که به محض تکمیل ظرفیت، اعزام می شوند.

 

حسینی خاطرنشان کرد: اقلام جمع آوری شده عمدتاً شامل انواع کنسرو، مواد بهداشتی، رختخواب، انواع پوشاک، موادغذایی، 6 تن برنج، چکمه، بیل و فرقون به منظور لایروبی، وسایل گرمایشی، وسایل آشپزخانه، سیب و ... بوده است.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر این از طریق بسیج دانشگاهی 25 نفر از دانشجویان بسیجی ملایر نیز به صورت خودجوش برای خدمت رسانی به مناطق سیل زده اعزام شده اند، افزود: روند کمک رسانی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار