نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. ارديبهشت 1398 - 21:45   |   کد مطلب: 26607
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر با اشاره به اینکه در مجموع شهرستان ملایر دارای ۹۶۱ کیلومتر انواع راه‌ اصلی، بزرگراه، راه فرعی و روستایی است گفت: زیر سازی، شانه سازی، لوله‌گذاری و آسفالت این میزان راه نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش ملایری‌ها؛  اسماعیل صفوی زاده  در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم ، با اشاره به اینکه از مجموع 961 کیلومتر انواع‌ راه در شهرستان ملایر 38 کیلومتر راه اصلی،134 کیلومتر بزرگراه،147 کیلومتر راه فرعی و 642 کیلومتر راه روستایی است اظهارداشت: در این شهرستان 4 راهدارخانه در روزهای عادی  به علاوه  یک راهدارخانه اضافی در فصل زمستان، 8 گردنه، 29 پل بالای 10 متر و 14 نقطه حادثه خیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای  امسال در راستای شانه‌سازی و زیر سازی، باکس گذاری و لگه‌گیری، لوله‌گذاری و اصلاح پلها و غیره محورهای اصلی فرعی و روستایی شهرستان  مبلغ 500 میلیون تومان هزینه شده ابراز کرد: طبق برنامه ریزی و زمان بندی‌های انجام شده  در نظر داریم کلیه اقدامات مذکور را تا چند ماه آینده تکمیل و‌ مشکلات محورهای شهرستان  را برطرف کنیم.

صفوی زاده با اشاره به اینکه در بارش‌های 12 و 11 فروردین ماه امسال در مجموع مبلغ 11 میلیارد تومان به راه‌های اصلی، فرعی و روستایی،آسفالت، شانه‌سازی جادها و پلها و غیره محورهای شهرستان خسارت وارد شده تصریح کرد: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات کار  تعمیر، تکمیل بازسازی  کلیه محورهای آسیب دیده شهرستان بر اثر بارشها و ‌جاری شدن سیلاب را انجام و تکمیل می‌کنیم.

وی گفت: با توجه به کاهش سرعت  در بزرگراه‌ها از 110 به 100 کیلومتر کلیه تابلوهای کنترل سرعت در تمامی محورهای اصلی و فرعی شهرستان تعویض شده است.

صفوی زاده با اشاره به اینکه در بارش‌های فروردین ‌ماه امسال بیش از 10 پل و ابنیه در روستاها تخریب و در 8 روستا نیز تخریب جاده‌ها را داشتیم اظهار داشت: در اثر بارشها و ‌جاری شدن سیلاب در فروردین‌ ماه امسال مجموعا 11 میلیارد تومان به حوزه‌ راه‌ها و پلها و محورهای اصلی و فرعی شهرستان ‌خسارت وارد شد.

وی  بیان کرد: در بارندگی‌ها و سیلاب‌های  ابتدای امسال تعداد 40 دهنه پل و 150 کیلومتر از راه‌های شهرستان با اولویت محور اراک - ملایر آسیب‌های جدی وارد شده  و در این راستا  حدود 100 کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان نیز آسیب دیده ‌که  برای مرمت و بازسازی نیازمند اعتبار 2 میلیارد تومانی هستند.

رئیس راهداری و‌ حمل و نقل جاده‌ای ملایر با بیان اینکه سال 98 نسبت به مدت مشابه سال گذشته در جابه‌جایی مسافران رشد 10 درصدی داشتیم اظهار داشت:  امسال  یک هزار و 879 سفر از ملایر به سایر تقاط کشور انجام و حدود 24 هزار و 276 مسافر جابه‌جا شدند.

صفوی زاده  از ارسال 8 کامیون کمکهای مردم نوع دوست ملایر با همکاری انجمنهای صنفی  و  شرکتهای حمل و نقل کالای شهرستان به استان سیل زده لرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه کار بازسازی و تعمیرات کلیه محورهای آسیب دیده شهرستان در اثر بارشهای ابتدای امسال توسط اداره راهداری شهرستان با 42 دستگاه ماشین آلات  و 55 نفر نیروی متخصص و‌مجرب در دست اقدام بوده و  تردد در آنها صورت می‌گیرد تصریح کرد: برای تکمیل و تجهیز این محورها  نیازمند اعتبارات هستیم که امیدواریم هر چه سریع‌تر از سوی مسئولان دولتی تخصیص یابد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار