نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

31. فروردين 1398 - 18:05   |   کد مطلب: 26603
سرپرست گمرک ملایر گفت: سال گذشته 57 میلیون و 661 هزار و 807 دلار انواع کالا از گمرک این شهرستان به حدود 30 کشور جهان صادر شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ ناصر ترکاشوند روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ارزش دلاری این میزان کالای صادر شده نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش اندکی داشته است.
وی افزود: در مدت یاد شده 20 نوع کالای صادراتی به وزن خالص حدود 40 هزار تن از گمرک ملایر به کشورهای هدف صادر شد.
سرپرست گمرک ملایر ارزش ریالی کالاهای صادراتی را 2 هزار و 430 میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: صادرات کالا از گمرک این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ریالی و دلاری کاهش چشمگیری نداشته است، اما از نظر وزنی کاهش داشته است.
ترکاشوند با بیان اینکه در 6 ماه گذشته سیمان جزو کالاهای صادراتی از گمرک ملایر نبود، تعهد ارزی و کاهش صادرات را دلیل عمده کاهش ناچیز ارزش دلاری و ریالی کالاهای صادراتی از گمرک این شهرستان عنوان کرد.
وی دلیل عمده کاهش وزنی کالاهای صادراتی از گمرک ملایر را صادر نکردن سیمان عنوان کرد و افزود: در ماه های گذشته سیمان از گمرک ملایر صادر نشده است، اما ارزش صادرات ما از نظر دلاری و ریالی حفظ شده است.
ترکاشوند انواع کشمش آفتابی، انگوری و تیزابی، پنیر، خامه، وازلین بهداشتی و صنعتی، ماست، انواع ترشی، فروسیلیس، لوبیا، پارافین جامد، سیمان، محصولات نسجی لایه دوزی شده، البسه بیمارستانی، روغن خوراکی، گوگرد، خیارشور، کارتن، مبل استیل و راحتی را از کالاهای صادراتی گمرک ملایر برشمرد.
سرپرست گمرک ملایر ادامه داد: این میزان کالاهای صادراتی به کشورهای ارمنستان، عراق، پاکستان، ترکیه، امارات، اوکراین، روسیه، رومانی، قزاقستان، سریلانکا، بلغارستان، افغانستان، بلاروس، سودان، کویت، آذربایجان، سوریه، لهستان، هند، مالزی، گرجستان، کانادا، جمهوری چک، اندونزی و اتریش صادر شده است.
ترکاشوند اظهار داشت: انواع کشمش تیزابی، انگوری و آفتابی همچنان بیشترین حجم صادرات کالا از گمرک ملایر را از نظر ارزش دلاری و ریالی به خود اختصاص داده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار