نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. فروردين 1398 - 18:27   |   کد مطلب: 26590
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر گفت: از سال گذشته تاکنون یکهزار و 630 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از منابع مختلفی همچون رونق تولید، اشتغال فراگیر، خوداشتغالی و اشتغال پایدار روستایی در این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ غلامرضا کارگر در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ملایر بیان کرد: با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، 2 هزار و 407 فرصت شغلی توسط دستگاه های اجرایی این شهرستان در سامانه رصد ثبت شد.
وی ابراز امیدواری کرد: با نامگذاری امسال به نام «رونق تولید» و پرداخت تسهیلات به موقع، به اشتغال تعهد شده این شهرستان در سال جاری برسیم.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر ادامه داد: تاکنون بیش از 413 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در این شهرستان پرداخت شد که ملایر از رتبه های پایین استان به صدر جدول رسید.
کارگر با بیان اینکه بیشتر اشتغال های ایجاد شده توسط جوانان بود گفت: از این میزان اشتغال ایجاد شده در شهرستان ملایر، یکهزار و 535 مورد مرد و 872 مورد زن بوده اند که بیش از 90 درصد اشتغال این شهرستان مربوط به جوانان است.

**پرداخت 180 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به بخش کشاورزی
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر نیز در این جلسه گفت: سال گذشته 38 طرح اشتغالزایی با اشتغال پیش بینی شده 208 تن ارایه شد که 180 میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه پرداخت شد.
علی مروت امیری افزود: در حوزه مکانیزاسیون و بروز رسانی ادوات کشاورزی نیز افزون بر 140 میلیارد ریال تسهیلات جذب شد، در حالیکه سهیمه شهرستان 60 میلیارد ریال بود.
وی بیان کرد: از محل رونق تولید و برای کمک به دیون بانکی در بخش کشاورزی نیز بیش از 60 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان پرداخت شد.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: در بخش آبیاری نوین نیز سال گذشته یکهزار و 347 هکتار از اراضی این شهرستان به سیستم های آبیاری نوین مجهز شدند و افزون بر 73 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به کشاورزان پرداخت شد.

**ایجاد 370 فرصت شغلی در حوزه صنایع دستی و گردشگری
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر نیز در این جلسه بیان کرد: سال گذشته 370 فرصت شغلی در حوزه های مختلف صنایع دستی و گردشگری این شهرستان ایجاد شد که 200 تن آنها جوانان هستند.
ابراهیم جلیلی افزود: در حوزه مشاغل خانگی 162 طرح معرفی شد که از این تعداد 140 تن تسهیلاتی حدود 14 میلیارد ریال دریافت کردند.
وی اظهار داشت: علاوه بر این 136 تن برای دریافت تسهیلات 100 میلیون ریالی معرفی شدند که از این تعداد 71 تن به بانک های عامل معرفی و 44 تن موفق به دریافت تسهیلات شدند.
جلیلی یادآور شد: در حوزه اشتغال روستایی و فراگیر نیز 71 میلیارد و 840 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد که بیشتر این تسهیلات در حوزه صنایع دستی است.

**پرداخت 107 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر نیز در این نشست گفت: سال گذشته 107 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی با فراهم شدن 569 فرصت شغلی جدید به مددجویان این نهاد پرداخت شد.
تیمور کرمی مقدم با بیان اینکه یک چهارم از اشتغال های ایجاد شده شهرستان مربوط به کمیته امداد است افزود: سال گذشته 170 جهیزیه برای ازدواج آسان جوانان پرداخت شده است.
وی بیان کرد: تسهیلات پرداخت شده در حوزه اشتغال مددجویان این نهاد شامل 43 میلیارد و 850 میلیون ریال از محل تبصره 16 با 238 شغل، 26 میلیارد و 250 میلیون ریال تسهیلات با 63 مورد اشتغال و از محل منابع دیگر 31 میلیارد و 950 میلیون ریال با 84 شغل بوده است.
کرمی مقدم با بیان اینکه کمیته امداد ملایر در حوزه اشتغال رتبه نخست استان را به خود اختصاص داد یادآور شد: بیشتر شغل های ایجاد شده برای جوانان بوده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار