نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. فروردين 1398 - 18:17   |   کد مطلب: 26585
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: خسارت ناشی از بارندگی ها و سیلاب های اخیر این شهرستان حدود سه هزار میلیارد ریال برآورده است که بخش کشاورزی بیشترین خسارت ها را متحمل شد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ باب الله فتحی روز سه شنبه در جلسه اعضای شورای اداری شهر جوکار اظهار داشت: با وجود تشکیل جلسه های متعدد ستاد مدیریت بحران و همدلی و تلاش شبانه روزی مسئولان دستگاه های اجرایی و همراهی و همدلی مردم، شاهد بروز خسارت هایی بودیم که در کنار آثار و برکت های ناشی از این بارش ها قابل اغماض است.
وی افزود: حدود 2 هزار و 100 واحد مسکونی در روستاها و 400 واحد مسکونی در شهرهای ملایر بین 10 تا 100 درصد تخریب و یا آسیب جدی دیدند که خسارت ها در این حوزه طی روزهای آتی اعلام می شود.
فرماندار ویژه ملایر به نام گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان کرد: انتخاب «رونق تولید» به عنوان سرلوحه اهداف و برنامه های اجرایی سال جدید، الزام هایی دارد که همه ما موظف به پایبندی و اجرای آنها در راستای تحقق شعار سال هستیم.
فتحی پرهیز از نگاه سیاسی به حوزه اقتصاد و پذیرش دیدگاه های کارشناسان و نظرهای فعالان اقتصادی را گام نخست عبور از رکود و تحقق رونق تولید برشمرد و اجرای قانون رفع موانع تولید و ایجاد سهولت در کسب و کار را از دیگر الزام های رونق تولید عنوان کرد.
وی بر لزوم آسان سازی فرآیندهای صدور مجوز فعالیت های اقتصادی و روند اخذ تسهیلات تاکید کرد و افزود: اعتلای اقتصادی کشور و رفع تهدیدات از منابع حیاتی مردم و ملت، مستلزم ایجاد هماهنگی در نظام اداری همپای تحولات نوین جهانی و بروز رسانی قوانین و مقررات است.
معاون استاندار همدان ضمن تاکید بر تلاش برای تحقق شعار سال توسط مدیران اظهار داشت: نخستین گام از اجرای سند سه ساله توسعه شهرستان ملایر در افق 1400 را امسال باید محکم و استوار برداریم.
فتحی گفت: این سند راهبردی به ابتکار استاندار همدان و با بهره گیری از توان مدیریتی و کارشناسی شهرستان، در 43 سرفصل تدوین و وظایف تمامی دستگاه های اجرایی همراه با برش های بخشی، مشخص و منابع لازم نیز پیش بینی شده است.
وی یادآور شد: این سند در یک گام خود در راستای رفع مشکل اشتغال، ایجاد 10 هزار فرصت شغلی جدید در افق 1400 را پیش بینی و برنامه ریزی کرده است.
فرماندار ویژه ملایر همچنین سال گذشته را با همت و تلاش مجموعه مدیریتی شهرستان، هدایت های استاندار همدان و همدلی و همراهی نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، سالی سرشار از موفقیت های بزرگ و رخدادهای ارزنده برشمرد و افزود: این روند موفقیت و توسعه امسال باید شتاب بیشتری بگیرد.
فتحی ثبت 2 هزار و 400 اشتغال در سامانه رصد، افتتاح و شروع عملیات اجرایی صدها طرح عمرانی، سفر معاون اول رییس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی به ملایر، ثبت نظام تولید انگور ملایر در سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد(فائو)، برگزاری دومین جشنواره شهر ملی منبت، برگزاری ده ها یادواره شهدا و اجرای ده ها عنوان برنامه فرهنگی و اجتماعی را از جمله دستاوردهای سال گذشته برشمرد.
وی گفت: تحقق این اهداف مرهون حمایت، مساعدت و همراهی مردم شریف و فرهنگ مدار این شهرستان با خادمان خود در دولت و دیگر دستگاه های اجرایی و خدماتی است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار