نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. فروردين 1398 - 17:39   |   کد مطلب: 26579
ییس اداره آب و فاضلاب روستایی ملایر با اشاره به تصویب ساخت پنج مجتمع آبرسانی برای این شهرستان گفت: مطالعات چهار مجتمع آبرسانی به اتمام رسیده و 750 میلیارد ریال اعتبار ملی برای آنها برآورد شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمدرضا ترکاشوند  بیان کرد: این مجتمع ها شامل مجتمع آبرسانی سد کلان، کریم آباد، ینگی کند، علی آباد دمق و حسین آباد شاملو و مجتمع آبرسانی حسین آباد ناظم است.
وی افزود: مطالعات چهار مجتمع علی آباد و حسین آباد شاملو با 11 روستای زیرپوشش، سد کلان با 32 روستا، کریم آباد با 9 روستا و ینگی کند با هشت روستا به اتمام رسیده و مطالعات مجتمع آبرسانی حسین آباد ناظم با 11 روستا هنوز آغاز نشده است.
رییس اداره آب و فاضلاب روستایی ملایر ادامه داد: با احداث چهار مجتمع آبرسانی که مطالعات آنها به اتمام رسیده است، در مجموع 60 روستا از نعمت آب شرب بهره مند می شوند.
ترکاشوند جمعیت برخوردار از چهار مجتمع آبرسانی روستایی را 37 هزار و 300 تن عنوان کرد و افزود: مجتمع آبرسانی علی آباد و حسین آباد شاملو 9 هزار و 964 تن، سد کلان 11 هزار و 488، کریم آباد چهار هزار و 208 و ینگی کند 11 هزار و 640 تن جمعیت را زیرپوشش قرار می دهند.
وی بیان کرد: برای احداث مجتمع علی آباد و حسین آباد شاملو 100 میلیارد ریال اعتبار، سد کلان 300 میلیارد ریال، کریم آباد 150 میلیارد ریال و ینگی کند 200 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
رییس اداره آب و فاضلاب روستایی ملایر با بیان اینکه مجتمع آبرسانی علی آباد و حسین آباد شاملو در اولویت است گفت: هم اکنون بخشی از احداث این مجتمع آغاز و 2 چاه برای آن حفر شده است و به دنبال جذب اعتبار هستیم.
ترکاشوند به سفر سال گذشته «حمیدرضا جانباز» مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به این شهرستان اشاره و بیان کرد: وی در این سفر قول مساعد داد امسال اعتبار مورد نیاز برای احداث پنج مجتمع آبرسانی ملایر از ردیف اعتبارات ملی اختصاص داده شود.
وی تاکید کرد: برای احداث چهار مجتمع آبرسانی مطالعه شده، منتظر تصویب و تامین اعتبار هستیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار