نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. فروردين 1398 - 19:14   |   کد مطلب: 26568
مسؤول بسیج هنرمندان استان همدان از برگزاری جشنواره سراسری «حبیب حرم» گرامیداشت شهید حاج حسین همدانی از سوی سازمان بسیج هنرمندان همدان خبرداد.

به گزارش ملایری‌ها؛ رسول کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: سازمان بسیج هنرمندان از بدو تاسیس در سال 86 با اهداف جذب، سازماندهی هنرمندان در قالب گروه‌ها و انجمن‌های ادبی و هنری پیش رفت.

وی افزود: انجام فعالیت‌های آموزشی، حمایت از تولیدات هنری ادبی هنرمندان و انجام فعایت‌های تربیتی، ورزشی و اردویی از جمله برنامه‌هاست.

 مسؤول بسیج هنرمندان استان همدان اضافه کرد: برگزاری جلسات نقد و بررسی آثار هنری و ادبی، بحث پیرامون رخدادهای هنری و ادبی جامعه و ایجاد میدان رقابت هنری ادبی و فرصت حضور هنرمندان در جشنواره‌ها و مسابقات هنری ـ ادبی از دیگر فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

وی بسیج هنرمندان را متولی برگزاری هفت دوره جشنواره هنرهای تجسمی، 12 دوره جشنواره تئاتر، چهار دوره جشنواره سرود بسیج، چهار دوره جشنواره فیلم، چهار دوره جشنواره عکس، هفت دوره جشنواره شعر و نهمین دوره از جشنواره ادبیات داستانی عنوان کرد.

کرمی ادامه داد: جشنواره سراسری «حبیب حرم» گرامیداشت شهید حاج حسین همدانی در دو دوره متوالی سال‌های 95 و 96 از سوی سازمان بسیج هنرمندان همدان برگزار شده است.

وی یکی از مهمترین اقدامات سال گذشته را برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی در رشته‌های عکاسی، نمایشنامه‌نویسی، فیلم نامه‌نویسی، ادبیات داستانی و...دانست و گفت: برگزاری چندین دوره اردوی جهادی و دیدار با خانواده معظم شهدای هنرمند از دیگر برنامه‌ها بود.

مسؤول بسیج هنرمندان همدان به برگزاری جشنواره تولیدات فرهنگی هنری بسیجیان (هنر ماندگار) اشاره کرد و یادآور شد: جشنواره عکس «حماسه حضور» به مناسبت پاسداشت حماسه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، برگزاری جشنواره «رنگ خاک، بوی سیب»، حمایت از تولید چندین فیلم کوتاه، مستند و نمایش خیابانی و صحنه‌ای، برگزاری جشنواره تئاتر بسیج و برگزاری جلسات عصر شعر و خاطره با مشارکت حوزه هنری از جمله فعالیت‌های این نهاد به شمار می‌رود.

وی برگزاری جلسات نقد و بررسی فیلم با مشارکت بنیاد حفظ آثار، اکران و نقد فیلم «سرو زیر آب» با مشارکت حوزه هنری و با حضور کارگردان فیلم، برپایی نمایشگاه عکس خیام و خانه دوست و نمایشگاه کاریکاتور ترامپیسم با مشارکت بنیاد حفظ آثار را از دیگر فعالیت‌ها عنوان کرد.

کرمی از برپایی نمایشگاه خوشنویسی «نی‌ ناله» همزمان با اربعین حسینی خبر داد و گفت: برگزاری اردوی زیارتی قم و جمکران و اجرای نمایش‌های خیابانی در شهرستان‌ها به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه‌هاست.

وی به مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال جاری اشاره کرد و افزود: جبهه‌سازی و شبکه‌سازی هنرمندان انقلاب اسلامی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با تقویت انجمن‌های هنری و ادبی از جمله برنامه‌ها به شمار می‌رود.

 مسؤول بسیج هنرمندان همدان خاطرنشان کرد: سازمان بسیج هنرمندان متولی برگزاری سومین دوسالانه سراسری «حبیب حرم» در سال جاری نیز خواهد بود.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار