نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. فروردين 1398 - 17:06   |   کد مطلب: 26565
فرماندار ویژه ملایر با اشاره به تهیه و تدوین سند توسعه راهبردی ۳ساله شهرستان با تدبیر استاندار گفت: تدوین این سند نقشه راه و اولویت مهمی در راستای تحقق رونق تولید در این منطقه است.‌

به گزارش ملایری‌ها به نقل از تسنیم؛ باب‌الله فتحی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری سال 98 با اشاره به تدوین 43 برنامه و اولویت راهبردی برای توسعه همه‌جانبه ملایر در سه سال آینده اظهارداشت: یکی از اولویت‌های مهم این سند تحقق شعار سال با توجه به ظرفیت‌ها و شاخص‌های شهرستان است.

وی ضمن تأکید بر تلاش، اهتمام و‌ جدیت مدیران همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان مبنی بر اجرای دقیق سند توسعه راهبردی سه‌ساله شهرستان، افتتاح بزرگترین اورژانس غرب کشور در بیمارستان امام‌حسین(ع)، افتتاح فاز اول استادیوم 5هزارنفری ملایر و استخر سرپوشیده ثامن، ایجاد مجتمع‌های آبرسانی، ثبت جهانی منبت ملایر، ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی، توسعه 24هکتاری کشت گلخانه‌ای و تکمیل چهارخطه‌های ملایر به سه‌راهی بروجرد، ملایر به آورزمان ــ نهاوند، ملایر به توره و بهره‌برداری از واحدهای توسعه‌ای فروسیلیس و منیزیم و غیره را از مهمترین برنامه‌های تدوینی در سند راهبردی توسعه ملایر بیان کرد.

فرماندار ملایر با بیان اینکه "امیدواریم با اهتمام و جدیت مجموعه مدیریت شهرستان و پیگیری مستمر نمایندگان شهرستان بتوانیم کلیه 43 اولویت این سند توسعه‌ای را تا سال 1400 در شهرستان اجرایی کنیم" ابراز کرد: وظایف و تعیین تکلیف کلیه دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای افق سه‌ساله و در قالب سند توسعه عملیاتی مشخص شده و همه باید پای کار باشند.

فتحی با اشاره به بارندگی‌های شدید در روزهای 4، 5، 11 و 12 فروردین ماه امسال اعلام کرد: با توجه به شدت بارش‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی شهرستان و‌ جاری شدن سیلاب بیش از دو هزار و 500 واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دید و بیش از 110 میلیارد تومان به حوزه کشاورزی و 11 میلیارد به راه‌ها، پل‌ها و ابنیه‌های شهرستان خسارت وارد شد.

وی گفت: همچنین 600 واحد دامی شهرستان نیز دچار آسیب شدند و در این زمینه 320 دام سبک از بین رفت. علاوه بر آن خسارت‌ها، 5 نفر از شهروندان ملایری بر اثر غرق‌شدگی و تخریب منزل جان خود را از دست دادند.

فرماندار ملایر با تأکید بر اهتمام و ‌جدیت دولت مبنی بر جبران خسارت‌های ناشی از سیل در نقاط مختلف کشور به شهروندان ملایری نیز اطمینان داد که کلیه خسارتهای آنها جبران می‌شود.

 فتحی ضمن تقدیر از زحمات شبانه‌روزی اعضای ستاد بحران شهرستان شامل نیروهای امدادی، اورژانس، نیروهای هلال احمر، شهرداری و نیروهای انتظامی و غیره، تولید و اشتغال را از اولویت‌های شهرستان در سال 98 دانست و با توجه به اینکه امسال باید حدود 10 هزار اشتغال با اعتبار دو هزار و 786 میلیارد تومان در ملایر ایجاد شود خواستار توجه ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی در این زمینه شد.

وی جذب 41 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی، برگزاری 57 یادواره شهدا، ثبت بیش از دو هزار و 400 اشتغال در سامانه رصد، برگزاری دومین ‌جشنواره ‌مبل و منبت و ثبت جهانی انگور ملایر و حضور مستمر مسئولان کشوری شامل حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرا و معاونین آنها در شهرستان و ده‌ها پارامتر دیگر را از جمله مهمترین اقدامات سال 97 دانست.

فرماندار ملایر ضمن محکوم کردن اقدام نابخردانه آمریکا در قراردادن نام سپاه در لیست سیاه تصریح کرد: این اقدام غیرقانونی نشانه ضعف، ترس و وحشت دشمن از اقتدار نیروهای سپاه بوده و این امر موجب تقویت وحدت و انسجام و همدلی در کشور و حمایت همه‌جانبه همه گروه‌های سیاسی و ملت از سپاه پاسداران می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار