نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. فروردين 1398 - 19:25   |   کد مطلب: 26544
مدیر امور منابع آب شهرستان ملایر گفت: با توجه به بارش‌های شدید فرودین ماه با کنترل و‌ مدیریت صحیح ورودی و‌ خروجی سد هم اکنون ورودی و‌خروجی سد ‌کلان ‌ملایر به یک اندازه است.

به گزارش ملایری‌ها؛ ‌ محمد مظفری در گفت‌وگو باخبرنگار تسنیم ، با اشاره به اینکه هم اکنون ظرفیت 45 میلیون متر مکعبی سد ملایر تکمیل بوده و در حال سرریز است، اظهار داشت: با سریز آب سد هیچ‌گونه مشکلی روستاهای پایین دست سد را تهدید نمی‌کند.

وی با اشاره به کنترل و‌ مدیریت صحیح سیلاب‌های ورودی به سد کلان با توجه به بازگشایی دریچه‌های سد و افزایش حجم خروجی آب از این سد تصریح کرد: در زمان سیلاب‌ها  خروجی آب سد  تا 100 متر مکعب  بر ثانیه نیز افزایش داشته اما هم اکنون این میزان 10 تا 12 متر مکعب بر ثانیه است.

مظفری با تأکید برذخیره سازی و تکمیل ظرفیت آب سد کلان اظهارداشت:  با توجه به تکمیل نشدن خط انتقال آب سد کلان هم،  آب این سد برای مصارف کشاورزی استفاده‌ می‌شود.

مدیر امور منابع آب ملایر با اشاره به اینکه هم اکنون  سه کیلومتر از خط انتقال آب از سد به شهر ملایر  باقی مانده است  گفت: پیش‌بینی  می‌شود در صورت تخصیص به موقع اعتبارات خط انتقال آب سد کلان به شهر ملایر  در سال 98 به بهره‌برداری برسد.

مظفری با بیان اینکه سرریز آب سد کلان به رودخانه حرم آباد وارد و موجب افزایش حجم آب این رودخانه می‌شود، افزود: دو سوم آب رودخانه حرم آباد از ورودی سایر آبراه‌ها  و رودخانه‌های دیگر شهرستان  و یک سوم حجم آب آن از وروی سد کلان است .

وی  با توجه به بارش‌های پیش رو و پرآب شدن رودخانه و مسیل‌ها از شهروندان ‌خواست  از تردد در حاشیه سدها و بستررودخانه‌ها  و پل‌ها جدأ خوداری کنند.

مدیر امور منابع آب ملایر با اشاره به اینکه  از اواخر پاییز و زمستان سال‌گذشته دریچه‌های پایینی سد کلان  باز بوده ‌ابراز کرد: از قبل از بارندگی‌های اخیر نیز  دریچه‌های سد برای کنترل و مدیریت سیلاب‌ها باز بوده و حجم ورودی و خروجی  آب سد و کنترل سیلاب‌ها به خوبی مدیریت   شده و آسیب کمتری به روستاهای پایین دست وارد شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار