نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. فروردين 1398 - 8:47   |   کد مطلب: 26525
فرماندار ویژه ملایر با اشاره به وارد شدن خسارات متعدد به زیرساخت‌ها، ابنیه‌ها، باغات و‌ مزارع کشاورزی و اماکن دامی شهرستان ملایر بر اثر بارندگی‌ها و سیلاب‌های دو روز گذشته گفت: یک هزار و ۵۴۰ واحد مسکونی این شهرستان بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دید.

به گزارش ملایری‌ها؛  باب‌الله فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار  تسنیم ، با اشاره به اینکه در بارش‌های اخیر 6 شهر و 172 روستای ملایر درگیر آبگرفتگی و سیلاب بودند اظهار داشت: با توجه به حجم بارش‌ها و جاری شدن سیلاب و طغیان 15 رودخانه شهرستان تاکنون تعدا یک هزار و 540 منزل مسکونی در نقاط مختلف شهری و روستایی سطح شهرستان آسیب دیده‌ و‌ تخریب شده‌اند.

 وی با بیان اینکه تاکنون بر اثربارندگی و جاری شدن سیلاب دو نفر مصدوم ودو نفر دیگر نیز در روستای میشن جان باخته‌اند تصریح کرد: تعداد 10 واحد تجاری شامل نمایشگاه‌های عرضه مبل و ‌منبت نیز بر اثر بارندگی و سیلاب دچار خسارت و آسیب‌دیدگی شده است‌.

فتحی بیان‌کرد:  با توجه به‌ حجم بارش‌ها و شدت آبگرفتگی روستاها و شهرهای شهرستان حدود300 واحد مسکونی در روستاها تخریب و حدود 325 نفر  از ساکنین روستاها  تخلیه و در اماکن و سالن‌های ورزشی شهرستان اسکان داده شده و همچنین  بر اثر بارندگی و آبگرفتگی‌های اخیر به  حدود 500 واحد دامی آسیب وارد شده ‌و در این راستا 163 رأس دام نیز تلف شدند.

فرماندار ویژه ملایر افزود: در دو روز گذشته بر اثر شدت بارندگی‌ها  تعداد پنج روستای حسین‌آباد، مبارک آباد، کوسج خلیل ، گنبد و زیرآبیه در محاصره کامل آب قرار گرفتند که  فقط دستور تخلیه روستای زیرآبیه صادر شد و اهالی روستا به طور کامل تخلیه شدند و‌ مابقی روستاها با تلاش نیروهای آتش‌نشانی و امدادی از محاصره آب خارج شدند.

فتحی عنوان کرد: در اثر بارندگی‌ها جاری شدن سیلاب تعداد 15 رودخانه شهرستان طغیان کرد که در این زمینه تعداد 8 پل تخریب و پل روستای گنبد نیز به‌طور کامل تخریب و شکسته شد.

وی با تأکید بر اینکه  سدهای کلان و شهر ازندریان در شرایط بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیلاب‌ها  به خوبی مدیریت شد گفت: با افزایش خروجی سدها خوشبختانه در این زمینه هیچ‌گونه مشکلی در شهرستان نداشتیم.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه از شب گذشته با توجه به توقف بارش‌ها و فروکش کردن آبگرفتگی‌ها خدمات‌دهی توسط نیروهای امدادی، هلال احمر، اورژانس، آتش‌نشانی و ستاد بحران شهرستان همچنان تا برطرف شدن مشکلات مناطق آسیب دیده ادامه دارد تصریح کرد:  هنوز میزان خسارات شهرستان در بخش‌های مختلف  برآورد و جمع‌بندی نشده  که به محض جمع‌آوری  اطلاعات کامل خسارت‌ها ارزیابی و اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار