نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. فروردين 1398 - 13:06   |   کد مطلب: 26513
معاون فرماندار ملایر هشدار داد:
ساکنان بافتهای فرسوده روستایی تخلیه شوند
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به افزایش شدت بارش باران از امشب /دوشنبه/ هشدار داد: بخشداران و دهیاران باید به روستاییانی که در بافت های بسیار فرسوده زندگی می کنند هشدار دهند تا خانه ها و اماکن نگهداری احشام را تخلیه کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛ حسین فارسی در نشست اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان ملایر افزود: در 24 ساعت گذشته یک مورد تخریب به علت فرسوده بودن محل نگهداری احشام گزارش شده است که در آن حدود 15 راس گوسفند در روستای علیجوق این شهرستان تلف شدند.
وی اظهار داشت: در شهر ملایر نیز آب گرفتگی های محدودی در منطقه امامزاده عبدالله(ع) و خیابان بروجرد داشتیم که با تلاش شهرداری این مشکل حل شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر میزان بارندگی های این شهرستان را در کمتر از 24 ساعت گذشته حدود 62 میلی متر عنوان و بیان کرد: این حجم از بارندگی در 30 سال گذشته بی سابقه بوده است.
فارسی تاکید کرد: کنترل حجم آب سد کلان و آب بند ازندریان برای ما در اولویت است که با تمهیدات اندیشیده شده هم اکنون ورودی و خروجی این سدها در کنترل کامل است و مشکل خاصی وجود ندارد.
وی گفت: سالن های ورزشی، مساجد، حسینیه ها و چادرهای هلال احمر در صورت بروز هرگونه خسارت و خطر احتمالی تجهیز شده است و باید از ظرفیت سایر دستگاه های اجرایی نیز استفاده شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر افزود: در این مدت باید بازرسی های لازم از نانوایی ها و وجود اقلام و کالاهای مورد نیاز در بازار انجام شود تا مشکل خاصی نداشته باشیم.
فارسی تاکید کرد: در حال حاضر مشکل جدی و بحرانی در این شهرستان نداریم و دستگاه های خدمات رسان و امدادی در آماده باش کامل هستند.
وی اضافه کرد: با توجه به ادامه بارش ها تا روز چهارشنبه تمامی مجموعه شهرستان در آماده باش کامل هستند تا مشکل جدی برای مردم به وجود نیاید.
فارسی با بیان اینکه تمامی محورهای ارتباطی شهرستان باز و تردد در جریان است بیان کرد: تنها در محور ملایر به همدان به دلیل بارش شدید برف و ترافیک بالا تردد با کندی انجام شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر ادامه داد: در برخی مسیرهای روستایی همچون محور آورزمان، بخش زند، روستای علوی و اسلامشهر آق گل به دلیل حجم بالای ریزش برف، مسیر بسته بود که هم اکنون این مسیر در حال بازگشایی است.
فارسی گفت: در برخی روستاهای بخش زند قطعی موقت برق داشتیم که تا ظهر امروز با تلاش مسئولان مربوطه، این مشکل نیز حل شد.
رییس جمعیت هلال احمر ملایر نیز در این جلسه بیان کرد: تمامی نیروهای امداد و نجات در آماده باش کامل هستند و تاکنون مشکل خاصی در این حوزه نداشتیم.
حسن آبخو افزود: 10 تیم سیلاب، 2 تیم اسکان اضطراری و سه تیم نجات جاده ای و نیروهای هلال احمر آمادگی لازم را دارند تا در صورت نیاز خدمات لازم را به مردم ارایه دهند.
وی ادامه داد: پنج پایگاه امداد و نجات جاده ای در محورهای اصلی شهرستان آماده باش هستند و پایگاه امداد جاده ای زاغه و پیروز به عنوان پایگاه های اصلی برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شده است.
آبخو گفت: همچنین شهرداری جوکار، ازندریان و زنگنه نیز اعلام آمادگی کرده اند تا در صورت نیاز برای اسکان اضطراری مسافران و افراد در راه مانده به ما کمک کنند.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ملایر نیز در این جلسه اظهار داشت: از شب گذشته تاکنون در تمامی محورهای ارتباطی ملایر بارش برف و باران داشتیم که بارش برف در محور ملایر به همدان و مسیر اراک شدت بیشتری داشت.
سید اسماعیل صفوی زاده گفت: 64 نیروی راهداری در پنج راهدارخانه ملایر مستقر هستند و کار بازگشایی مسیرها را بویژه در محورهای اصلی انجام دادند.
وی افزود: بازگشایی چند محور روستایی نیز در حال انجام است و در برخی روستاها تا 30 سانتی متر بارش برف داشتیم.
صفوی زاده با بیان اینکه تردد در تمامی محورهای ملایر در جریان است و مشکل خاصی نداریم تاکید کرد: رانندگان حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند و موارد ایمنی را رعایت کنند.

دیدگاه شما