نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. اسفند 1397 - 22:29   |   کد مطلب: 26496
نماینده ولی فقیه مردم در استان همدان:
نهاد نماز جمعه یک جایگاه فراجناحی و انقلابی است
نماینده ولی فقیه مردم در استان همدان نهاد نماز جمعه را یک جایگاه فراجناحی و انقلابی خواند و گفت: این نهاد سیاست‌ورزی‌اش مبتنی بر تعقل و حفظ ارزش‌های اسلام بوده و باید به حرکت دینی شتاب بدهد.

به گزارش ملایری‌ها؛ آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان در جمع نمازگزاران اظهار کرد: تقوا سخن اول و اخر اولیای خدا بوده و پیامبر اولین خطبه خود را در مدینه گفتند و من هم در اولین خطبه‌ام، خطبه پیامبر را خدمت شما می گویم.

وی افزود: دعوت به تقوا و توصیه‌ها به حق و تقوا از همان نماز جمعه پیامبر شکل گرفت و حمد و سپاس خداوند اولین سخن پیامبر بود و بعدی اشهد ان محمد رسوال الله.

امام جمعه همدان با بیان اینکه نماز جمعه توجه به وحدت دارد و توحید، و نبوت و امامت را فریاد می‌زند، گفت: توصیه بعدی پیامبر تقوا است و باید به یکدیگر تذکر دهیم و توصیه کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه اسلام به اقتصاد مثبت است، بیان کرد: نگاه انقلاب اسلامی نیز به اقتصاد مثبت است و مردم را برای اقتصاد درست و مثبت تشویق می‌کند و باید برای رهایی از جنگ اقتصادی تلاش کرده و جهادی کار کرد.

شعبانی افزود: اگر در شرایط فعلی جامعه به مشکلات اقتصادی برخوردیم و مشکلات ایجاد شده نباید از معنویت دور شویم.

وی در خطبه دوم خود با بیان اینکه اگر کسی می‌خواهد به طناب خدا چنگ بزند و نجات پیدا کند باید به دنبال علی (ع)حرکت کند، گفت: ما سالم وارد این عالم شدیم و باید سالم هم برگردیم و به علی (ع) بپیوندیم.

نماینده ولی فقیه استان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: این بیانیه با هوشمندی و دقت نوشته شده و باید در این زمینه از نگاه‌های سطحی و ژورنالیستی پرهیز شود و جوانان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی برای اجرای ان برنامه داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز نوبت جوانان است تا این پرچم را در عرصه جنگ حق و باطل به صاحب اصلی برسانند، گفت: من به نیابت از جوان‌های نسل دوم، سوم و چهارم به آقای گلپایگانی می‌گویم که مردم همدان و مردم حزب‌الله و نیروهای دانشگاهی، حوزوی و نخبگان همدان این مسیر را ادامه خواهند داد.

شعبانی به بیانات دیروز رهبر انقلاب با خبرگان اشاره و تصریح کرد: مردم بر سر دوراهی گیر نخواهند کرد و مسیر را با شناخت فرصت‌ها طی خواهد کرد.

وی ادامه داد: جایگاه نهاد نماز جمعه یک جایگاه فراجناحی و انقلابی است و سیاست‌ورزی‌اش مبتنی بر تعقل و حفظ ارزش‌های سلام بوده است.

نمانیده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه این نهاد باید به حرکت دینی شتاب بدهد، گفت: دومین محور این نهاد حرکت بر مسیر نظام مقدس اسلامی است و سومین محور مردم هستند که ولی نعمت بوده و مسؤولان خدمتکار مردم هستند.

وی افزود: اسلام،نظام  و مردم سه محور برای رسیدن به اهداف اسلامی است که در جایگاه نماز جمعه حفظ شود.

شعبانی از حسن اعتماد مقام معظم رهبری تشکر کرد و گفت: رهبری از جهاد و شهادت مردم همدان تعریف کردند و شما مردم را متدین می‌دانند و واقعیت هم همین است.

وی خاطرنشان کرد: نباید فریب مسئولیت‌ها را بخوریم و از همه بزرگواران که در این جایگاه بودند سپاسگزارم و از آیت‌الله طه‌محمدی نیز تشکر می‌کنم و از آقای گلپایگانی‌ می‌خواهم که سلام این جمع را به رهبر معظم انقلاب برسانند.

 

منبع: نافع

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار