نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. اسفند 1397 - 10:23   |   کد مطلب: 26493
رئیس مجمع خیران سلامت ملایر خبر داد
انجام 24 مورد اهدای عضو در ملایر
رئیس مجمع خیران سلامت ملایر از انجام 24 مورد اهدای عضو در ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ عباس آذرهمایون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر مجمع خیران سلامت را یک نهاد مردمی فعال در کشور دانست و اظهار کرد: این مجمع با هدف کمک و توسعه عرصه بهداشت و درمان در کشور تشکیل شده است.

وی اهداف این مجمع را شناسایی و ساماندهی خیران در عرصه سلامت، هماهنگی در امور احداث و تجهیزات مراکز درمانی، همیاری در امور مددکاری بیماران سخت درمان، مشاوره و معرفی بیماران نیازمند به مراکز درمانی و پزشکان برشمرد.

رئیس مجمع خیران سلامت ملایر با اشاره به تشکیل مجمع خیرین سلامت ملایر به عنوان یکی از زیرشاخه‌های مجمع خیرین در کشور گفت: این مجمع فعالیت خود را از اردیبهشت 91 شروع کرده و هم اکنون بیش از 350 عضو دارد.

 وی گفت: اوایل سال 96 نیز شورای مشارکت‌های مردمی بانوان این مجمع تشکیل شد که بیش از 160 عضو و چهار کمیته آموزش و پیشگیری، فرهنگی، ورزشی و مذهبی دارد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به امور بهداشتی کشور تنها از عهده یک نهاد و وزارتخانه برنمی‌آید افزود: باید همه آحاد جامعه، نهادها و خیرین با ورود به این عرصه در راستای سلامت جامعه، بخش بهداشت و درمان را یاری کنند.

آذرهمایون با اشاره به جایگاه ملایر در وقف گفت: واقفان ملایر از گذشته تاکنون در زمینه‌های مختلف گام برداشته و ثمرات آن نیز پیشرفت‌های این شهرستان در زمینه‌های مختلف بوده است.

 وی با اشاره به اقدامات بخش مددکاری مجمع خیرین سلامت ملایر بیان کرد: انجام مشاوره درمانی، اعطای کمک‌هزینه به بیماران سرطانی و کمک‌های غیر نقدی به بیماران نیازمند از جمله اقدامات بخش مددکاری مجمع خیرین سلامت ملایر بوده است.

 رئیس مجمع خیران سلامت ملایر با بیان اینکه برخورداری از تجهیزات پزشکی به‌روز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یک ضرورت است ابراز امیدواری کرد خیران در راستای کمک به رفع نیاز مراکز درمانی شهرستان، این مجمع را یاری کنند.

 وی بازسازی بیمارستان امام حسین(ع)، اهدای تجهیزات توسط خیران، احداث بیمارستان توسط حاج‌حسن توکلی در روستای جوراب، کمک به بیماران سخت‌درمان، برگزاری جشنواره غذا به نفع بیماران سرطانی، برگزاری جشن خیران سلامت، برگزاری همایش اهدای عضو برای نخستین بار در غرب کشور، برگزاری نخستین همایش بانوان خیر عرصه سلامت را از اقدامات مجمع خیران سلامت ملایر برشمرد.

آذرهمایون با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 2 هزار نفر در ملایر کارت اهدای عضو دارند گفت: کارت اهدای عضو به صورت آنلاین صادر می‌شود که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به مجمع خیران سلامت برای دریافت کارت اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 24 نفر از اهداکنندگان عضو در ملایر نام خود را بین ایثارگران این عرصه در کشور ثبت کرده‌اند؛ ضمن اینکه 6 مورد اهدای عضو امسال با مساعدت خانواده‌های اهداکننده عضو در ملایر صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار