نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. اسفند 1397 - 19:01   |   کد مطلب: 26485
مسئول واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به فرارسیدن ‌ماه پر‌خیر و برکت رجب، اظهار کرد: برای لحظه سال تحویل «طرح هفت سین قرآنی» ‌بین فعالان قرآنی و ‌عموم مردم برگزار می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ ایرج یارمحمدی، مسئول واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر، در گفت‌وگو با ایکنا از ‌همدان، اظهار کرد: آئین اعتکاف ماه رجب طی ۳ روز در ۲۹ اسفند‌ماه و روزهای اول و دوم فروردین‌ماه برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: مسجد جامع ملایر میزبان بانوان معتکف و مسجد مطهری میزبان آقایان معتکف است، همچنین در این ۳ روز برنامه‌های مختلف قرآنی برای معتکفان اجرا می‌شود.
یارمحمدی گفت: علاقه‌مندان به شرکت در اعتکاف برای ثبت‌نام به این اداره و حوزه علمیه خواهران مراجعه کنند.
یارمحمدی از تلاوت قرآن قبل و بعد از اذان، پخش اذان به صورت زنده در ۶ مسجد میزبان معتکفان، ختم قرآن توسط معتکفان، انجام اعمال «ام داود» که شامل قرائت ۴ جزء قرآن در روز آخر اعتکاف با حضور قاری است، سخنرانی مذهبی و پاسخگویی به سوالات شرعی با حضور کارشناسان، خبر داد.
وی با بیان اینکه در ایام اعتکاف، طرح صحت قرائت نماز ویژه معتکفین برگزار می شود، خاطرنشان کرد: همچنین با توزیع دفترچه‌ای حاوی اطلاعاتی از قرآن مجید، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه مسابقه فرهنگی برگزار شده و به برندگان جوائزی اهدا می‌شود.
مسئول واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در ماه پر خیر و برکت رجب، یادآورشد: برای لحظه سال تحویل نیز «طرح هفت سین قرآنی» در بین فعالان قرآنی و برای عموم مردم برگزار می‌شود.

رجب؛ ماه استغفار
یارمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ماه رجب شرافت و فضیلت زیادی دارند و در فضائل آن‌ روایات بسیاری وارد شده است؛ روایت است کسى که در رجب در صبح ۷۰ مرتبه و در شب نیز هفتاد مرتبه بگوید «أَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ» و پس از اتمام ذکر، دست‌ها را بلند کند و بگوید: «اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِى وَ تُبْ عَلَىَّ»اگر در ماه رجب بمیرد خدا از او راضى باشد و به برکت ماه رجب، آتش او را مس نکند.
وی افزود: از حضرت رسول(ص) روایت شده که ماه رجب ماه بزرگ خداست و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمی‌ رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است، کسى که یک روز از ماه رجب را روزه دارد موجب خشنودى خدای بزرگ می‌گردد و غضب الهى از او دور گردد و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته شود.
یارمحمدی گفت: از حضرت صادق(ع) است که حضرت رسول صلى الله علیه و آله فرمود که «ماه رجب ماه استغفار امت من است پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است و رجب را «أصب» می‌‏گویند زیرا که رحمت خدا در این ماه بر امت من بسیار ریخته می‌شود، پس بسیار بگوئید: « أَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ.»
مسئول واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر با استناد به روایتی از حضرت رسول اکرم(ص)، گفت: هر کس در روز جمعه ماه رجب، مابین نماز ظهر و عصر، چهار رکعت نماز بگزارد و در هر رکعت حمد یک مرتبه و آیة‌الکرسى ۷ مرتبه و قل هو الله أحد ۵ مرتبه بخواند و سپس ۱۰ مرتبه بگوید: «أَسْتَغْفِرُ اللهَ الَّذِى لا إِلَهَ إِلا هُوَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ» حق تعالى براى او از روزى که این نماز را گزارده تا روزى که بمیرد هر روزى هزار حسنه به او عطا فرماید و او را به هر آیه‌ ای که خوانده شهرى در بهشت از یاقوت سرخ و به هر حرفى قصرى در بهشت از دُرّ سفید دهد و تزویج فرماید او را حورالعین و از او راضى شود.
انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار