نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. اسفند 1397 - 12:06   |   کد مطلب: 26480
امام جمعه ملایر گفت: در گام دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب تبیین شده جوانان باید پُست های کلیدی را در دست گیرند و راه را با ایمان، دانش، علم و فناوری ادامه دهند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا حجت الاسلام محمدباقر برقراری در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ملایر افزود: توصیه رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب بیشتر خطاب به جوانان است و رویکرد حاکمیت و رهبری به جوانان بسیار چشمگیر و پررنگ است.
وی با بیان اینکه جوانان ما در طول 40 سال از عمر انقلاب در هر عرصه ای ورود پیدا کردند، خوش درخشیدند بیان کرد: سابقه جوانان محدود به 40 سال نیست، بلکه میلیون ها سال سابقه جوان درخشندگی و بالندگی است.
حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه خیرخواهی جوانان از تاکیدات قرآن بوده است تاکید کرد: بر این اساس باید همواره خواسته ها و نیازهای جوانان را بشناسیم و در حوزه های مختلف به ویژه ایجاد نشاط جوانان برنامه ریزی کنیم.
امام جمعه ملایر نشاط جوانان را همان عزت و آبروی آنان دانست و گفت: یکی از لازمه های نشاط جوانان، ایجاد شغل برای آنان است و دستگاه های اجرایی باید تلاش خود را برای اشتغالزایی جوانان متمرکز کنند.
حجت الاسلام برقراری با تاکید بر اینکه روند اعطای تسهیلات اشتغالزایی به جوانان باید آسان سازی شود ادامه داد: غُل و زنجیرها بر سر راه اشتغال جوانان باید باز شود.
وی ایجاد اشتغال را یکی از راه های نشاط جوانان و حفظ عزت و آبروی آنان دانست و افزود: علاوه بر این معنویت، دین و ایمان از دیگر نیازهای جوانان است که به آنها خط و جهت می دهد.
حجت الاسلام برقراری بیان کرد: همانگونه که رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس از نیروی جوانی و ایمان خود برای ایستادن در مقابل دشمنان استفاده کردند، امروز نیز جوانان ورزشکار ما در صحنه های ورزش به مصاف دشمنان دین نمی روند و این همان تربیت دینی است.
وی رعایت ححاب و عفاف و اقامه نماز توسط بانوان ورزشکاران در میادین ورزشی را از نمونه های بارز تربیت دینی برشمرد و گفت: مسئولان نظام امروز آموزه های دینی را در دستور کار خود قرار داده اند و تربیت دینی و اسلامی جوانان ما خوش درخشیده است و زمینه همچنان مهیا است.
امام جمعه ملایر برگزاری این نشست را نشان از اهمیت دادن به جوانان و تلاش برای رفع نیازها و خواسته های آنان برشمرد و تاکید کرد: با ورود به دهه پنجم انقلاب گام های خوبی باید برای رفع نیازهای جوانان در گام دوم انقلاب برداشته شود.

**رویکرد ما در گام دوم انقلاب استفاده از نیروی جوان است
مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز با اشاره به پشت سر گذاشتن چهلمین بهار انقلاب اسلامی در سال جاری گفت: رویکرد مهم ما در گام دوم انقلاب، استفاده از توان و ظرفیت نیروی مستعد جوان است که در این مسیر باید گام های محکمی برداریم.
محسن جهانشیر افزود: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید از این فرصت نهایت بهره و استفاده را برای ورود جوانان داشته باشیم.
وی با بیان اینکه همدان در تمامی حوزه ها به عنوان یک استان پیشرو در وزارت ورزش و جوانان مطرح است بیان کرد: در ادامه راه باید این برتر بودن با کیفیت بخشی به برنامه ها و اقدامات حفظ شود و بتوانیم همانند گذشته الگویی برای سایر استان ها باشیم.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان بر لزوم حفظ این جایگاه تاکید کرد و افزود: تمامی دستگاه های اجرایی استان و شهرستان ها با خدمت رسانی بیشتر به امور جوانان باید همواره یاریگر ما باشند.
جهانشیر لازمه استفاده از ظرفیت جوانان را همدلی و در کنار هم بودن و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد عنوان و اظهار داشت: جوانان در این زمینه به خوبی خود را ثابت کردند و باید تمامی دستگاه های اجرایی نیز در حمایت و استفاده از ظرفیت سمن ها ورود پیدا کنند.
وی ضمن تقدیر از مدیران عامل بانک ها به ویژه صندوق کارآفرینی امید در اعطای تسهیلات اشتغالزایی به جوانان گفت: عملکرد این نهادها موجب شد ما بتوانیم رتبه خوبی را در این زمینه کسب کنیم.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی 24 بهمن ماه امسال همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سوی آرمانهای انقلاب اسلامی را در «بیانیه گام دوم انقلاب» در قالب هفت فصل تبیین فرمودند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار