فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

18. اسفند 1397 - 9:45   |   کد مطلب: 26470
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: شهر زیرزمینی سامن به عنوان یکی از آثار شاخص این استان است که طرح نخست آن برای بازدید از گردشگران در سال 98 بهره برداری می شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ علی مالمیر در یازدهمین نشست شورای برنامه ریزی توسعه استان همدان در شهرستان ملایر بیان کرد: در تلاش هستیم بتوانیم مرحله نخست طرح گردشگری دستکند سامن را برای سال 98 به اتمام برسانیم.
وی احداث نمایشگاه دائمی صنایع دستی را یکی از الزام های شهر جهانی منبت دانست و افزود: تکمیل اقدامات برای ثبت جهانی ارگ باستانی نوشیجان و شهر جهانی منبت در اولویت پیگیری این سازمان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه موانع و الزام ها برای ثبت جهانی منبت ملایر باید رفع شود گفت: نصب المان منبت در میادین و ورودی های شهر ملایر، ورود بانوان در این صنعت، طراحی ایرانی، جلوگیری از دستگاه «سی ان سی» و توسعه صادرات این محصول از اولویت ها برای ثبت جهانی منبت است.
مالمیر تکمیل زیرساخت روستای مانیزان به عنوان روستای هدف گردشگری، ساماندهی و مرمت بازار ملایر، تعیین محدوده مناطق نمونه شهرستان و تدوین ضوابط بافت و حفاظت از بافت را از دیگر اقدامات در سه سال آینده در این شهرستان برشمرد.

** 15هزار میلیارد ریال طرح صنعتی در ملایر در دست اجرا است
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان نیز گفت: 15 هزار میلیارد ریال طرح صنعتی هم اکنون در شهرستان ملایر در دست اجرا است.
محمدرضا متین بیان کرد: طرح توسعه شرکت بافتینه، بافتسان، شرکت فروسیلیس آذرخش و غرب پارس در دست اجرا است که در سه سال آینده طبق سند راهبردی توسعه این شهرستان به بهره برداری می رسند.
وی ادامه داد: طرح توسعه شرکت آهن و سیلیس آذرخش با 21 هزار تن تولید در سال برای نخستین بار در کشور در حال اجرا است که تا سال 1400 تکمیل می شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان طرح توسعه شرکت فروسیلیس غرب پارس برای تولید منیزیم از دولومیت و طرح فروآلیاژ لوتوس برای نخستین بار در کشور با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریال را از دیگر طرح های صنعتی ملایر برشمرد که تا سال 1400 به بهره برداری می رسند.
متین یادآور شد: طرح توسعه شرکت بافتسان نیز با خط جدید تولید در حال اجرا است که سفارش این خط تولید برای نخستین بار در جهان داده شده و تا پایان سال 98 تکمیل و راه اندازی می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان نیز ملایر را یکی از شهرهای مهم وقفی کشور برشمرد و گفت: این شهرستان در حوزه وقف ظرفیت های ویژه ای دارد که تمام تلاش ما بکارگیری این ظرفیت برای توسعه ملایر است.
حجت‌‌الاسلام محمد کاروند بیان کرد: طبق سند راهبردی این شهرستان احداث سه درمانگاه را در دستور کار داریم که بهره برداری از بخش 25 تختخوابی بیمارستان امام حسین(ع) تا پایان فروردین سال آینده انجام می شود.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار