نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. اسفند 1397 - 19:24   |   کد مطلب: 26460
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد همدان با بیان اینکه حملات هک و نفوذ به واسطه سرویس ریموت دسکتاپ افزایش یافته است، گفت: مرورگر اینترنت اکسپلورر دیگر از قابلیت‌ امنیتی بالایی برخوردار نیست و از نفوذ هکرها برای انجام حمله های مختلف و مجرمان سایبری نمی تواند جلوگیری کند.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمد مهدی شیرمحمدی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مرورگر اینترنتی دیگر امن نیست و کاربران با حذف این مرورگر از فعالیت های کاری، آسیب پذیری رایانه خود را کاهش داده و از اطلاعات و حریم شخصی خود محافظت کنند.
وی با بیان اینکه حملات فیشینگ و بدافزاری به رایانه‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی دیگر از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر حفاظت نمی شود، تاکید کرد: این مرورگر از سوی سازنده مورد پشتیبانی جدی قرار نمی گیرد و مایکروسافت به تازگی به کاربران خود توصیه کرد از اینترنت اکسپلورر استفاده نکنند.
این کارشناس امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: بر اساس گزارش یکی از آنتی ویروس های فعال در فضای فناوری اطلاعات کشور، در روزهای گذشته حجم بسیار بالایی از حملات به واسطه سرویس ریموت دسکتاپ یا ابزارهای ریموت کلاینتی مانند «انی دسک» (anydesk) رخ داده است.
شیرمحمدی با بیان اینکه حملات اینترنتی همیشه با اهداف مختلف انجام می شود افزود: در این باره کارشناسان فناوری اطلاعات باید نسبت به جلوگیری از نفوذ و اقدامات پیشگیرانه اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: محدود سازی یا مسدود سازی سرویس های مدیریتی دسترسی از راه دور یکی از مهمترین راهکارها در قبال چنین حملاتی است.
این مدرس دانشگاه قابلیت اطمینان و اعتماد را از مهمترین اصول در شبکه های ارتباطی دانست و گفت: برای مقابله با این حمله ضروری است دسترسی های مدیریتی از راه دور به دقت بازنگری و تا حد امکان حذف و همچنین روزانه از اطلاعات حیاتی و مهم سیستم های نرم افزاری نسخه پشتیبان تهیه شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار