نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. اسفند 1397 - 8:15   |   کد مطلب: 26458
رئیس راه و شهرسازی ملایر خبر داد
اجرای طرح بازآفرینی شهری در حاشیه شهر ملایر
رئیس راه و شهرسازی شهرستان ملایر از اجرای طرح بازآفرینی شهری در حاشیه شهر ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ علیرضا صارمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار کرد: یکی از اولویت‌های راه و شهرسازی ملایر اجرای طرح بازآفرینی با هدف کاهش فاصله طبقاتی و توانمندسازی محلات حاشیه‌نشین و کمتربرخوردار است.

وی گفت: در این زمینه به نگاه محله‌محوری، شبکه‌سازی و بازآفرینی محلات نیازمندیم و تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید 30 درصد از بودجه سالیانه خود را در راستای توانمندسازی محلات هدف بازآفرینی شهرستان ملایر هزینه کنند.

رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر با بیان اینکه در این زمینه اقدامات ما در مناطق حاشیه شهر شروع شده است تصریح کرد: محوطه‌سازی و اجرای پارک اطراف یخدان میرفتاح و‌ احداث کانال در منطقه پشت ناسیونال با هدف جمع‌آوری آب‌های روان و سطحی از جمله اقدامات در حال انجام است.

وی انجام پروژه پارک گلستان خیابان شهید نصیری را از دیگر اقدامات اداره راه و شهرسازی ملایر در راستای اجرای طرح بازآفرینی محلات نیازمند به توانمندسازی دانست و تصریح کرد: پیگیر اخذ اعتبار برای اجرای فاز دوم پارک شهید نصیری هستیم.

صارمی بیان کرد: در راستای انجام مطلوب‌تر طرح بازآفرینی شهری پایدار باید نهادها و ادارات زمین‌هایی که در محدوده محلات بازآفرینی شهری دارند را به اداره راه و شهرسازی معرفی کنند.

وی گفت: بخشی از این زمین‌ها در راستای اجرای طرح‌های کالبدی زیربنایی و روبنایی و بخشی دیگر نیز برای ساخت مسکن، بازآفرینی بافت‌های فرسوده و احداث مسکن اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ملایر اضافه کرد: تمام ادارات شهرستان ملزم به پیگیری اقدامات فرهنگی، امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و ایجاد اشتغال در محلات هدف توانمندسازی هستند.

وی با بیان اینکه ادارات عضو ستاد بازآفرینی پایدار شهری باید در راستای اجرای این طرح اهتمام و ‌ جدی وارد کار شوند گفت: اداره کل راه و شهرسازی با هم‌افزایی با اعضای ستاد بازآفرینی نگاهی محوری در این راستا داشته و خواستار پیگیری ویژه اعضا در زمینه بازآفرینی پایدار شهری است.

صارمی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری تعهدات هشت کیلومتری اجرای شبکه فاضلاب توسط این نهاد در محله سرجو و شمس‌آباد با 1.5 میلیارد تومان از محل منابع توانمندسازی و بازآفرینی شهری و از بودجه ملی تامین شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما