نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. اسفند 1397 - 9:40   |   کد مطلب: 26453
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر خبر داد
غرس نهال به یاد 1100 شهید ملایر در روز درختکاری
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر گفت: هم‌زمان با روز درختکاری به یاد شهدای ملایر در جاده سلامت نهال درخت غرس می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمدابراهیم مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار نافع با اشاره به برگزاری بیش از15 برنامه در ایام بزرگداشت روز شهدا اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به برکت شهدا تاکنون پیش رفته و نهال انقلاب با خون شهدا تنومند شده است.

وی افزود: با توجه به نام‌گذاری روز 22 اسفندماه از سوی شورای انقلاب فرهنگی به نام روز شهدا از سال 1385 که هم‌زمان با دستور امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی نیز است، ما از سال 92 برنامه‌های متنوعی برای این روز برگزار کرده‌ایم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته و با همکاری اداره‌ها و ارگان‌های مختلف شهرستان برنامه‌های مختلفی برای بزرگداشت شهدا در شهرستان ملایر برگزارمی شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد شهید ملایر به مناسبت روز شهدا بیان کرد: در این ایام سه یادواره شهدا در شهرستان برگزارمی شود.

مرادی به برگزاری یادواره شهدا در روستاهای طائمه و حسین‌آباد ناظم اشاره و خاطرنشان کرد: ملایر دارای 9 شهید خلبان است که این تعداد در کشور بی‌نظیر بوده و ملایر بیشترین تعداد خلبان نسبت به جمعیت خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه غرس نهال به یاد یک هزار و 100 شهید ملایر در روز درختکاری انجام می‌شود، افزود: کلیه ادارات شهرستان ملایر از 15 تا  22 اسفند به مناسبت روز بزرگداشت شهدا تبلیغات محیطی انجام می‌دهند و سازه‌های سطح شهر نیز بنرهایی با موضوع شهدا نصب خواهد شد .

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر اعزام  پیام‌آوران ایثار توسط سپاه ناحیه ملایر با همکاری آموزش‌وپرورش به مدارس را یکی دیگر از برنامه‌های این ایام عنوان کرد و گفت: به مناسبت بزرگداشت روز شهدا از 10 نفر از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: به شهرداری ملایر پیشنهاد نصب کتیبه 22 اسفند در دو طرف جاده سلامت، برای معرفی هرچه بیشتر روز شهدا به توریست‌ها و افراد بازدیدکننده از جاده سلامت داده ‌شده است.

مرادی دیدار کارکنان بنیاد شهید با امام‌جمعه و فرماندار ملایر، تجلیل از فعالان قرآنی شاهد و ایثارگر، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی برای خانواده‌ها شهدا و ایثارگر، برگزاری مسابقات ورزشی به نام بزرگداشت روز شهدا ، سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه و پیاده‌روی خانواده‌های شهدا را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت روز شهدا در ملایر عنوان کرد.

وی به دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا در این ایام اشاره کرد و گفت: با حضور مسؤولان شهرستان از خانواده‌های شهدایی که تولد و شهادت فرزندشان در اسفندماه است، دیداروسرکشی می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر بیان کرد: مراسم غبارروبی مزار شهدا و میهمانی لاله‌ها در روز 16 اسفند در گلزار عاشورا با حضور خانواده‌های شهدا برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه تصاویر و آثار شهدا توسط هنرمندان در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌ هنری توسط ارشاد از  15 تا 22 اسفند از دیگر برنامه‌های ایام بزرگداشت روز شهدا در ملایر است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار