نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. اسفند 1397 - 17:23   |   کد مطلب: 26436
بیش از 12 سال پیش قسمتی از پارک تاریخی سیفیه ملایر برای هتل در نظر گفته شد اما به دلیل جانمایی نامناسب، ساخت آن به صورت نیمه‌کاره باقی ماند که رئیس شورای اسلامی شهر وعده تعیین تکلیف این سازه را در سال 98 داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ «پارک سیفیه» یکی از پربازدیدترین اماکن شهر ملایر است، اما سازه آهنی هتل نیمه‌کاره در این پارک سال‌هاست که آن را تحت شعاع قرار داده و منظره سبز و زیبا و طبیعی پارک را زشت کرده است.

 رئیس شورای اسلامی شهر ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه با تصمیم‌گیری عجولانه مسوولان شورای شهر و شهرداری قسمتی از پارک تاریخی سیفیه برای ساخت هتل در نظر گرفته شد اظهار کرد: طی 12 سال گذشته راهکارها و تصمیمات مختلفی برای تعیین تکلیف این سازه نیمه‌کاره ارائه شد.

جلیل کولویند با بیان اینکه تعیین تکلیف این بنای نیمه‌کاره از مطالبات جدی مردم ملایر است گفت: ناهمگونی این سازه در پارک سیفیه زیبایی پارک را زیر سوال برده است.

وی با اشاره به اینکه ماه گذشته بنا به تصمیم شورای شهر ملایر و شهرداری آهن‌آلات دو طبقه از این سازه در دی‌ماه امسال جمع‌آوری شد تصریح کرد: با توجه به تصمیمات گرفته شده قرار است از سال آینده ساخت ادامه کار برای طبقات باقی مانده صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر با بیان اینکه طبق تصمیم گرفته شده طبقات باقیمانده این سازه به مجتمع فرهنگی ـ تفریحی تبدیل می‌شود افزود: اگر می‌خواستیم همه سازه را تخریب کنیم با توجه به هزینه بالا باعث هدررفت سرمایه و منابع می‌شد.

وی گفت: با برنامه‌ریزی برای تغییر کاربری این بنای 3 هزار متری، ساخت یک فرهنگسرا شامل آموزشگاه‌ موسیقی، امور فرهنگی، فروش محصولات فرهنگی و سوغاتی، کافی‌شاپ، سفره‌خانه سنتی، شهربازی مسقف برای کودکان و بانوان، بخش اداری و... در دستور کار قرار گرفته است.

کولیوند با بیان اینکه در بودجه 98 سعی می‌کنیم اعتبار لازم را برا ای ساخت این مجتمع فرهنگی ـ تفریحی داشته باشیم  تصریح کرد: در حال حاضر با دو طبقه باقی مانده و با زیرزمین این سازه می‌توانیم از سه طبقه برای این کار استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به گران شدن مصالح فعلا برای ساخت این مجتمع بیش از 500 میلیون تومان در فاز اول نیاز است افزود: باید بتوانیم از کمک و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر همچنین به ساخت یک رستوران سنتی در بام ملایر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر رستوران کوروش دراین مکان به مسافران و گردشگران و همشهریان ملایری خدمات ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه بام ملایر همه ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران به ویژه در ایام نوروز و تابستان است افزود: این مکان نیازمند یک رستوران سنتی بود که کارها تا حدودی انجام شده است.

منبع:فارس

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار