نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. اسفند 1397 - 17:22   |   کد مطلب: 26435
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر گفت: سه دبیرستان برای اعتکاف علمی دانش‌آموزان در ایام نوروز پیش‌بینی شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ هادی سلگی پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان ملایر ضمن ارائه گزارشی از مصوبات اجرا شده در این شورا اظهار کرد: هدف ما اجرای مصوبات کیفیت‌بخشی در حوزه‌های مختلف آموزشی و تربیتی در سطح آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و ایام نوروز گفت: چند سالی است تکلیف نوروزی برای دانش‌آموزان ممنوع شده اما با توجه به تعطیلات طرح کتابخوانی و انس با کتاب برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر افزود: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده برای دانش‌آموزان کنکوری دبیرستان شاهد حضرت زهرا(س) و نمونه «عشقی‌فرد» برای دانش‌آموزان دختر و دبیرستان علامه حلی برای دانش‌آموزان پسر برای اعتکاف علمی در ایام تعطیلات نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای اسکان نوروزی مسافران فرهنگی در ملایر تصریح کرد: پذیرش در ستاد اسکان آموزش و پرورش با اولویت همکاران فرهنگی انجام می شود و به همه مسافران و مراجعین غیر فرهنگی نیز خدمات ارائه خواهد شد.

سلگی از پیش‌بینی 9 مدرسه شهرستان ملایر برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد و افزود: از ظرفیت و امکانات همه دستگاه‌ها برای پذیرش و اسکان مسافران استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز سال گذشته بیش از 5 هزار نفرروز مسافر در هفت مدرسه ملایر پذیرش شدند تصریح کرد: امسال نرم‌افزاری توسط آموزش و پرورش شهرستان تهیه شده که اطلاعات مورد نیاز، از جمله آدرس پذیرش و محل‌های اسکان و سایر موارد مورد نیاز روی گوشی همراه مسافرین نصب شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر در ادامه با اشاره به اعتبارات مورد نیاز برای طرح‌های آموزش و پرورش گفت: راه‌اندازی استخر دانش‌آموزی در راستای جذب دانش‌آموزان برای رشته شنا، فنس‌کشی اردگاه فجر و حل مشکل آب الهیه نیازمند تخصیص اعتبار ویژه از سوی کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است.

 سلگی با تبریک «روز امور تربیتی» به مربیان پرورشی، نهاد امور تربیتی را از برکات معنوی انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش دانست و افزود: «هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی» فرصت مناسبی است تا آموزش‌ و پرورش بتواند ضمن ایجاد فضای گفت‌وگو، تبادل‌نظر و نقد سازنده، راهکارهای بهبود و ارتقای کیفیت فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی را مورد بررسی قرار دهد.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی گفتمان سند تحول بنیادین تربیتی و فرهنگی است افزود: امیدواریم بتوانیم با ارائه مفاهیم عمیق تربیت اسلامی مبتنی بر سند تحول بنیادین بیش ‌از پیش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و قرآنی را در سطح آموزش و پرورش برای آینده‌سازان کشور تبیین کنیم.

مدیر آموزش و پرورش ملایر تجلیل از معاونان و مربیان پرورشی، مربیان تربیت بدنی و مشاوران مدارس، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری گفتمان دینی در مدارس، تجلیل از مربیان ایثارگر، جانباز و خانواده شهدا، برگزاری مراسم سپاس مربی در سطح مدارس و تقدیر از مدیران و مجریان مدارس پنج ستاره مروج سلامت از مهمترین این برنامه‌های هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی در ملایر برشمرد.

فرماندار ویژه شهرستان ملایر نیز با بیان اینکه آموزش یکی از مقوله‌های مهم اجتماعی و زیربنای توسعه هر کشور است اظهار کرد: مصوبات جلسات شورای آموزش‌ و پرورش برای مدارس لازم‌الاجراست و باید انجام گیرد.

باب‌الله فتحی گفت: جلسات آموزش‌ و پرورش با حضور کارشناسان برگزار می‌شود و به همین دلیل مصوبات جلسات از قبل مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفته است.

وی به بحث تربیتی در آموزش‌ و پرورش اشاره شد و افزود: در این حوزه نیز تلاش‌های خوبی صورت گرفته ولی باید برنامه‌ریزی بهتری برای سال‌های آتی داشته باشیم.

فرماندار شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: برای حضور و مشارکت پررنگ‌تر مردم برای کمک در این حوزه تلاش بیشتری باید صورت گیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار